اگر فرصت پیاده‌روی ندارید، این ورزش ساده را امتحان کنید

۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۰۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۵۴۲
اگر فرصت پیاده‌روی ندارید، این ورزش ساده را امتحان کنید

بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، بالا رفتن از پنج مجموعه پله در روز که هر مجموعه از آن ۱۰ قدم باشد می‌تواند جایگزین مناسبی برای پیاده‌روی باشد و به طرز چشمگیری از خطر حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.

بر اساس نتایح یک تحقیق جدید نیازی به برداشتن ۱۰ هزار گام در روز نیست و راه‌های جایگزینی برای دستیابی به توانمندی‌های بدنی و روانی وجود دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی با استناد به نتایج تحقیق جدیدی، جایگزین‌هایی برای افرادی که قادر نیستند ۱۰ هزار گام در روز پیاده‌روی کنند، ارائه کردند و به نقل از محققان گفتند تمرین‌های دیگری هم وجود دارد که می‌تواند موجب تقویت توان قلبی و عروقی در افراد شود.

بر اساس نتایج این تحقیق، بالا رفتن از پنج مجموعه پله در روز که هر مجموعه از آن ۱۰ قدم باشد می‌تواند به طرز چشمگیری از خطر حملات قلبی و سکته‌های مغزی جلوگیری کند.

این در حالی است که اگر این مجموعه به ۱۰ و بیشتر برسد می‌تواند فواید بسیار بیشتری داشته باشد.

محققان با توجه به بررسی و پایش وضعیت جسمی ۴۰۰ هزار بریتانیایی در یک دهه به این نتیجه رسیدند که بالا رفتن از پله‌ها در مدت‌زمان کوتاه جزو تمرین‌های بسیار پرفشار محسوب می‌شود.

محققان همچنین پیشنهاد می‌کنند هفته‌ای ۷۵ دقیقه دویدن، شنا کردن یا دوچرخه‌سواری با سرعت هم می‌تواند جایگزین پیاده‌روی شود.

نتایج این پژوهش حاصل پایش ۱۲ ساله سلامت جسمی ۴۵۸ هزار ۸۶۰ نفر به همت محققان دانشگاه تاین بریتانیا به دست آمده است.

 

ارسال نظر