قیمت دلار امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ منتظر ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان باشیم؟

۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۳۲۵
قیمت دلار امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ منتظر ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان باشیم؟

قیمت دلار امروز شنبه ۲۷ آبان‌ماه در بازار آزاد همچنان نزولی بود و به ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. معامله‌گران معتقدند روند حرکت دلار در روز‌های پیش رو، مسیر نهایی قیمت دلار را تعیین می‌کند. آیا باید منتظر برگشت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان باشیم؟

روند کاهش قیمت دلار از هفته گذشته آغاز شد و چند روزی است که در کانال ۵۰ هزار تومان مانده است. امروز ۲۷ آبان ماه هم قیمت دلار کاهش بیشتری را تجربه کرد و به ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، این کاهش قیمت دلار در حالی است که پیش از این معامله‌گران اعلام کرده بودند اگر قیمت دلار به زیر کانال ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان برسد، روند کاهشی قیمت آغاز می‌شود و نشان می‌دهد که مسیر قیمتی بازار ارز کاهشی است.

قیمت دلار امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ منتظر ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان باشیم؟

اما این روند در حالی رخ داده که کارشناسان اقتصادی امید چندانی به کاهش بیشتر قیمت دلار ندارند و معتقدند بازارساز به طرق مختلف تلاش کرده تا بازار ارز را مدیریت کند و مانع رشد بیشتر قیمت شود.

کارشناسان اقتصادی برای بررسی قیمت دلار به شاخص‌هایی مانند کسری بودجه و رشد نقدینگی اشاره می‌کنند و معتقدند با توجه به کسری بودجه شدید دولت و افزایش نقدینگی قیمت دلار نمی‌تواند کاهشی باشد و قطعا روند بازار باید افزایشی شود.

البته در نقطه مقابل برخی به تلاش‌های چند ماهه بازارساز استناد می‌کنند و می‌گویند از اسفند ماه سال گذشته تاکنون تمام تلاش دولت معطوف به کاهش قیمت دلار و ثبات آن در یک محدوده مشخص بوده است. تلاشی که نه تنها جواب داده بلکه کمک کرد تا در نیمه اول سال قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان بماند و نه تنها رشد نکند که کاهش هم داشته باشد.

اکنون هم سازمان برنامه و بودجه پیش بینی کرده که قیمت دلار تا پایان سال در محدوده ۵۳ هزار تومان می‌ماند و رشد چندانی را تجربه نخواهد کرد. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند که احتمالا در چند ماه باقیمانده باید منتظر رشد قیمت دلار بود، اما این رشد ناگهانی و شارپی نیست و روند آرام و پیوسته دارد.

 

ارسال نظر