قیمت دلار امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ دلار به بازار ارز سیگنال کاهش قیمت می‌دهد؟

۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ۱۴:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۲۵۷
قیمت دلار امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ دلار به بازار ارز سیگنال کاهش قیمت می‌دهد؟

قیمت دلار امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ بدون تغییر خاصی در کانال ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان ماند و نسبت به روزهای گذشته تغییر چندانی نداشت.

قیمت دلار در چند روز گذشته از کانال ۵۱ هزار تومان فاصله گرفت و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. اما در پله‌های بالایی این کانال ایستاده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به عبارت دیگر می‌توان گفت قیمت دلار همچنان در محدوده ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان در نوسان است اما میل قیمت دلار به حضور در کانال ۵۱ هزار تومان است.

معامله‌گران بازار ارز معتقدند اگر قیمت دلار به زیر کانال ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان برسد، روند قیمت آن کاهشی می‌شود و به بازار سیگنال کاهش قیمت می‌دهد. اما دلار در چند روز گذشته نتوانسته خود را به این قیمت برساند و کاهش بیشتر قیمت‌ها متوقف شده است.

اما در سوی دیگر بازار افزایشی‌ها قرار دارند که می‌گویند دلار برای رشد راه درازی در پیش دارد و باید بتواند خود را به کانال ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان برساند. اما نگاه کارشناسان اقتصادی به قیمت دلار چیست؟

مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی، روند آهسته و پیوسته را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد و گفت: «یکی از دلایلی که کارشناسان روند قیمت دلار در بلندمدت را صعودی پیش‌بینی می‌کنند رشد خروج سرمایه از کشور است. هر چند این خروج سرمایه به خاطر رکود بازارهای مولد سرمایه مانند مسکن و سهام مقداری افت کرده اما نسبت به افزایش قیمت دلار آلارم می‌دهد.»

سجاد بوربور، دیگر کارشناس اقتصادی با تاکید بر رشد قیمت دلار در سه ماه پایانی سال خاطرنشان کرد: «میزان رشد دلار در مدت یادشده بستگی به برجام دارد و در راستای آن هر اتفاقی رخ دهد اثرش را در بازار ارز خواهیم دید. دلار گران می‌شود و اگر این جنگ ادامه‌دار باشد باز هم بالاتر خواهد رفت.»

وی به رشد ۶۵ درصدی سپرده‌های دیداری اشاره کرد و گفت: «سوخت لازم برای تورم دوباره، فراهم است و اگر پای ایران به جنگ میان حماس و اسرائیل باز شود سد می‌شکند و تورمی بیش از گذشته رخ خواهد داد.»

ارسال نظر