مسی برای هشتمین مرتبه صاحب توپ طلا شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ۱۲:۳۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۱۷۹
مسی برای هشتمین مرتبه صاحب توپ طلا شد

نشریه فرانس فوتبال همانند هر سال جوایز بهترین‌های سال را در شهر پاریس اهدا کرد و لیونل مسی برای هشتمین مرتبه صاحب توپ طلا شد.

مراسم بهترین‌های فوتبال جهان توسط نشریه «فرانس فوتبال» دوشنبه شب در سالن «تئاتر دوشاتل» شهر پاریس برگزار شد و مهم‌ترین جایزه این شب که بهترین بازیکن مرد سال بود را لیونل مسی برد.

به گزارش خبرورزشی، پیش از آغاز رسمی مراسم نفرات برتر سال ۲۰۲۳ به ترتیب از نفر سی‌ام اعلام شدند. نفر سی‌ام روبن دیاس ستاره پرتغالی منچسترسیتی بود. رده بیست‌وهشتم به طور مشترک به مارتین اودگارد ستاره نروژی آرسنال و رندال کولو موانی مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن رسید. نیکولو بارلا ملی‌پوش ایتالیایی اینتر در رده بیست‌وهفتم ایستاد. جمال موسیالا هافبک جوان بایرن‌مونیخ هم نفر بیست‌وششم شد.

یوشکو گواردیول مدافع پیشین لایپزیش و فعلی منچسترسیتی که در ترکیب تیم ملی کرواسی حضور دارد بیست‌وپنجم شد. بوکایو ساکا ملی‌پوش انگلیسی آرسنال بیست‌وچهارم شد. جایگاه بیست‌سوم به آندره اونانا سنگربان کامرونی پیشین اینتر و فعلی منچستریونایتد رسید. کیم مین جائه مدافع اهل کره‌جنوبی سابق ناپولی و فعلی بایرن‌مونیخ بیست‌ودوم شد. آنتوان گریزمن ستاره فرانسوی تیم اتلتیکومادرید هم جایگاه بیست‌ویکم را به خودش اختصاص داد.

لائوتارو مارتینس ستاره آرژانتینی اینتر در رده بیستم قرار گرفت. هری کین کاپیتان انگلیس که تابستان از تاتنهام به بایرن‌مونیخ پیوست در رده نوزدهم جای گرفت. جود بلینگام که این روزها در ترکیب رئال‌مادرید می‌درخشد هجدهم شد. خویچا کواراتسخیا وینگر گرجستانی ناپولی هفدهم شد. در رده شانزدهم هم برنده توپ‌طلای سال گذشته یعنی کریم بنزمای فرانسوی قرار گرفت که تابستان از رئال‌مادرید به الاتحاد رفت.

رده پانزدهم به امیلیانو مارتینس سنگربان آرژانتینی استون‌ویلا تعلق گرفت. ایلکای گوندوغان هافبک پیشین منچسترسیتی و فعلی بارسلونا در رده چهارم ایستاد. رده سیزدهم هم به سنگربانی دیگر تعلق گرفت که یاسین بونوی مراکشی بازیکن فعلی الهلال و پیشین سویا بود. روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بارسلونا هم دوازدهمین بازیکن برتر سال بود. در رده یازدهم هم محمد صلاح ستاره مصری لیورپول قرار گرفت.

پس از این که ستاره‌ها و شخصیت‌های بزرگ دنیای فوتبال و ورزش وارد سالن دوشاتل شدند، مراسم به صورت رسمی از ساعت ۲۳:۱۵ شروع شد.

ادن آزار ستاره بلژیکی پیشین چلسی و رئال‌مادرید روی صحنه آمد تا جایزه بهترین بازیکن جوان سال را اهدا کند؛ جایزه‌ای که به جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال‌مادرید و فصل قبل دورتموند رسید. جمال موسیالا ستاره آلمانی بایرن و پدری ستاره اسپانیایی بارسلونا در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

پس از اهدای جایزه کوپا، نفرات دهم تا هشتم برتر سال ۲۰۲۳ معرفی شدند. لوکا مودریچ ستاره باتجربه کروات رئال‌مادرید دهم شد. برناردو سیلوا ستاره پرتغالی منچسترسیتی نهم شد. رده هشتم به ویکتور اوسیمن ستاره نیجریایی ناپولی رسید.

جایزه سوکراتیس را فیلیپ آلبرت دوم پادشاه موناکو به پاس مقاومت وینیسیوس در برابر حملات نژادپرستانه به ستاره رئال‌مادرید اهدا کرد.

پس از آن نوبت به معرفی بهترین تیم سال در بخش زنان رسید. خوان لاپورتا همراه با سرمربی و کاپیتان تیم زنان بارسلونا روی صحنه آمد و این جایزه را برای تیم زنان باشگاهش دریافت کرد.

جایزه بعدی جایزه یاشین بود که به بهترین دروازه‌بان سال اهدا شد. امیلیانو مارتینس سنگربان تیم ملی آرژانتین و استون‌ویلا به خاطر درخشش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ موفق شد این جایزه ارزشمند را به افتخاراتش اضافه کند. «دیبو» این جایزه را از دستان پدرش گرفت. ادرسون سنگربان برزیلی منچسترسیتی و یاسین بونو دروازه‌بان مراکشی الهلال در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

جایزه گرد مولر هم به ارلینگ هالند ستاره استثنایی منچسترسیتی اهدا شد که در این بخش بالاتر از ستاره‌هایی مثل کیلیان امباپه، هری کین، لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی قرار گرفت.

جایزه بهترین تیم مردان سال هم به منچسترسیتی رسید؛ تیم پپ گواردیولا که فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ موفق به کسب سه‌گانه شد و برای اولین مرتبه جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد. چند ستاره منچسترسیتی که در سالن حضور داشتند برای دریافت این جایزه روی صحنه رفتند.

نفرات برتر بعدی سال ۲۰۲۳ به این ترتیب بودند. خولیان آلوارس ستاره آرژانتینی منچسترسیتی هفتم شد. در رده ششم وینیسیوس جونیور ستاره برزیلی رئال‌مادرید قرار گرفت و در رده ششم هم رودری هافبک اسپانیایی منچسترسیتی ایستاد.

در اقدامی غیرمنتظره جایزه بهترین بازیکن زن سال را نواک جوکوویچ اسطوره تنیس اهدا کرد. این جایزه به آیتانا بونماتی ستاره بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا رسید که با هردو تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام‌جهانی شد. نکته جالب این که بونماتی توپ‌طلای جام‌جهانی و جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را هم در همین سال برده بود. سم کر ستاره استرالیایی چلسی و سالما پارایوئلو ستاره اسپانیایی بارسلونا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در پایان نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیکن مرد سال رسید؛ جایزه‌ای که مدعیان اصلی‌اش لیونل مسی و ارلینگ هالند بودند. دیوید بکام اسطوره دنیای فوتبال به روی صحنه آمد و جایزه بازیکن تیمش اینترمیامی یعنی لیونل مسی را به او اهدا کرد. لئو برای هشتمین مرتبه توپ‌طلا را برد و این جایزه را به این دلیل گرفت که آرژانتین را در جام‌جهانی به قهرمانی رساند. در این بخش ارلینگ هالند ستاره منچسترسیتی در رده دوم قرار گرفت، کیلیان امباپه ستاره پاری‌سن‌ژرمن دوم شد و کوین دی‌بروینه کاپیتان منچسترسیتی چهارم شد.

 

ارسال نظر