یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران قطع شد؟+ جزئیات

۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - ۱۳:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۲۴۵
یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران قطع شد؟+ جزئیات

همزمان با پرداخت یارانه نقدی، گروهی از یارانه‌بگیران اعلام کردند که مبلغی به حساب آنها واریز نشده است و نسبت به دلیل قطع یارانه خود ابراز بی‌اطلاعی کردند. در این میان، گروهی نیز می‌گویند در حالی که تا به حال از کالابرگ استفاده‌ای نکرده‌اند از مبلغ واریزی برای یارانه آنها کاسته شده است. برخی هم از قیمت‌ کالاها در این طرح گلایه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مورد موضوع قطع یارانه، امروز برخی رسانه‌ها خبری را به نقل از خبرگزاری مهر منتشر کرده‌اند که در خود این رسانه دیده نمی‌شود. بر اساس گزارش منتشر شده دلیل قطع یارانه برخی از افراد به تلاش دولت برای کاستن از تعداد یارانه‌بگیران بازمی‌گردد. بر این اساس در نوبت جدید واریز یارانه نقدی، به حساب 100 هزار سرپرست خانوار که غیرنیازمند تشخیص داده شده‌اند، مبلغی واریز نشده است. با محاسبه اعضای خانواده این افراد، از این ماه 400 هزار نفر یارانه دریافت نمی‌کنند.

البته گزارشی که به نقل از مهر منتشر شده است، تناقض‌هایی نیز دارد. از جمله اینکه در متن خبر آمده است: «یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران غیرنیازمند از بامداد جمعه و همزمان با واریز یارانه نقدی مهرماه قطع شد و مجموع کسانی که یارانه نقدی شان قطع شده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.» این در حالی است که آخرین یارانه پرداختی مربوط به «شهریور» است که روز «دوشنبه» گذشته (20 شهریور) پرداخت شد.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش افزوده شده است: «فرایند قطع یارانه نقدی اقشار غیرنیازمند جامعه همزمان با واریز یارانه شهریورماه کلید خورد و در ماه قبل یارانه ۱۶۲ هزار خانوار معادل حدود ۷۰۰ هزار نفر قطع شد تا در مجموع طی ماه‌های شهریور و مهرماه یک میلیون و ۱۰۰ هزار غیرنیازمند، از فهرست یارانه بگیران حذف شوند.» در حالی که امروز 23 شهریور است.

با وجود این تناقض‌ها در متن خبر، برخی افراد از قطع یارانه خود خبر می‌دهند که مشخص نیست آیا دلیل آن همین مباحث مطرح شده در خبر مورد اشاره است یا دلیل دیگری دارد.

همچنین در گزارش منتشر شده به نقل از مهر آمده است، برای تمام خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع می شود، پیامک «قطع یارانه نقدی» با سرشماره «YARANEH» ارسال می شود و اگر خود را مستحق دریافت آن می‌دانند، سرپرست خانوار به همراه یک مدرک شناسایی باید در مرحله اول به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند. پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و تکمیل برگه مجوز بررسی تراکنش‌های بانکی به دولت، شماره رهگیری برای وی پیامک خواهد شد.

انتقاد از طرح کالابرگ

در این میان تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز، انتقاداتی را در مورد طرح کالابرگ دارند.

«کالابرگ عملادزدی حساب میشه من خرید کردم هیچ تخفیفی که نداره بماند نرخ اجناسی که کالابرگ بهش تعلق میگیره گران‌تر حساب میشه.»

«علنا فروشگاهها از مردم بیچاره دزدی می کنند. به اقلام خریداری شده و قیمتها توجه و بررسی کنید تا بیش از این کلاه سرمان نرود . من که از خیر خرید کالابرگی گذشتم. ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.»

«برای من همیشه ۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان یارانه واریز میشد ولی این ماه برام پیامک اومده ۱۴۰ هزار تومان واریز یارانه رفتم توی برنامه شما دیدم نوشته شما دوبار خرید کردی یکبار ۱۲۰۰ و یک بار ۸۰۰ توی یک روز ، ولی من اصلا هیچ خریدی انجام ندادم ، باید چیکار کنم ، بابا من سبد کالا نمیخوام یارانه رو بدید مگه زوره.»

«چرا هیج نظارتی توی فروشگاهها نمی کنید اونا هر قیمتی که دلشون میخواد میزنن به حساب ما یعنی این لیستی که الان دیدم با قیمتهای فروشگاه زمین تا آسمان فرق میکند.»

«باید اجازه داده شود که ذینفع هر کالایی که دوست داشت از فروشگاه خرید کند نه اینکه ۱۱ کالا فقط امکان خرید داشته باشد من خودم رفتم فروشگاه که متوجه شدم حتی همین ۱۱ تا راهم ۹ قلمش را نداشت فقط روغن داشت این فاجعه در محدود کردن مردم است.»

«من خانواده 5نفره هستم مریضی سخت دارم خونه افتادم دومیلیوان کرایه خونه میدهم دولت هی 120هزارتومان اضافه کرده که همش خرید کنیم. من کرایه خونه رو همین یارانه است کمک میکنید طوری باشه که مردم خودشان به درد خودشان بخوره.»

تکذیب قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از دیروز

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: خبر منتشرشده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از روز گذشته، تکذیب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه تاکید شده است: هرگونه تصمیم و تغییر جدیدی در این باره تنها از سوی منابع رسمی وزارت رفاه اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر