قرارداد ۳ ساله شرکت امریکایی برای تامین تراشه‌های ۵G اپل

۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۰۲:۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۱۵۱۶۱

شرکت کوالکام اعلام کرد قراردادی با اپل برای تامین تراشه‌های ۵G  برای این شرکت تا سال ۲۰۲۶ امضا کرده است. به گزارش ایسنا، این قرارداد، همکاری چند میلیارد دلاری کوالکام با اپل را به مدت سه سال دیگر فراتر از انتظارات قبلی، افزایش می‌دهد و نشان‌دهنده آن است که اپل با وجود تصمیمی که برای استفاده از قطعات طراحی خود در محصولاتش دارد، هیچ عجله‌ای برای استفاده از مودم خود ندارد.

ارزش سهام کوالکام در پی انتشار این خبر، چهار درصد صعود کرد. این شرکت، طراح اصلی تراشه‌های مودم است که تلفن‌ها را به شبکه‌های داده موبایل متصل می‌کند.

ارزش سهام اپل هم ۰.۵ درصد صعود کرد. کوالکام که در سن ‌دیه‌گوی کالیفرنیا مستقر است، در سال ۲۰۱۹ پس از اینکه مبارزه حقوقی بین دو شرکت حل و فصل شد، قرارداد تامین تراشه با اپل امضا کرده بود. این توافق تامین، امسال به پایان می‌رسد و انتظار می‌رفت آیفونی که اپل، در مراسم روز سه‌شنبه خود معرفی می‌کند، آخرین گوشی باشد که قطعات آن تحت این قرارداد، تامین شده است. تحت قرارداد جدید، کوالکام برای گوشی‌های اپل که تا سال ۲۰۲۶ هر ساله معرفی می‌شوند، تراشه تامین خواهد کرد.

کوالکام ارزش این قرارداد را اعلام نکرد و تنها اشاره کرد که مفاد قرارداد جدید، مشابه توافق قبلی است. تحلیلگران بانک یو بی‌اس در یک یادداشت تحقیقاتی به تاریخ سوم اوت، برآورد کردند که کوالکام در سال ۲۰۲۲، تراشه‌هایی به ارزش ۷.۲۶ میلیارد دلار به اپل فروخت. 

 

ارسال نظر