بازار بورس در پی اخبار

۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۴۲۸۹
بازار بورس در پی اخبار

این روزها همه چشم انتظارند، چشم انتظار اینکه بازار سرمایه کی به روند صعودی خود برخواهد گشت، همه چشم انتظار این هستند که چه زمانی پرتفوی زیان دیده آنها با حداقل‌های اقتصادی و تورمی مملکت آپدیت می‌شود، در حالی مرداد ماه تمام شد که ارزش معاملات به پایین‌ترین سطح خود رسید و انواع اخبار منفی بر هیجان بازار اضافه کردند، منفی‌های این برهه زمانی با جو دهی از سوی حقوقی‌ها و با عمل حقیقی‌ها رخ داد، چرا که روزانه شاهد خروج پول حقیقی هستیم، ولی هیچگاه خروج پول حقیقی مهم نبوده، نیست و نخواهد بود، خروج پول حقیقی در کف‌های قیمتی است و ورود پول حقیقی در سقف‌های قیمتی؛ اما این روز‌ها اخبار مثبت خوبی به بازار مخابره می‌شود و باید منتظر واکنش پول‌های بزرگ به این اخبار بود.

ضمنا صف خرید یا صف فروش نباید ملاک تصمیم‌گیری باشد و با یک کندل مثبت تارگت فضایی ندهید. برای شاخص کل تا زمانی که ارزش و حجم معاملات به عدد مطلوب (میانگین هفته بالای ۱۰ همت) نرسد مثبت‌ها فقط به جهت حفظ حمایت‌ها  هستند. فعلا این اعداد با شرایط بازار مطلوب فاصله زیادی دارند و از هیچ بهتر است، و برای بازار خوب است در جهت حفظ شدن حمایت‌ها. برخی نماد‌های بازار به محدوده‌های حمایتی رسیده‌اند و همه چشم انتظار برگشت بازار به روند مثبت هستند.

کمی به ابتدای امسال نگاه کنیم و عرضه‌های اولیه‌ای که در بازار صورت گرفته‌اند و ببینیم چه شرایطی دارند؟ مدیران می‌گویند که این کار‌ها در جهت عمق بخشی به بازار است.

چرا سازمان بورس تقویم عرضه اولیه ندارد؟ ابتدای سال تمامی شرکت‌هایی که برای یک‌سال آینده یا حداقل ۶ ماهه آینده قرار است عرضه شوند با حجم و مقدار سهامی که قرار است عرضه شود را منتشر کنند تا سرمایه‌گذار‌ها بدانند که عرضه اولیه‌ها در چه تاریخی قرار است باشند، نه اینکه هر روز که بازار مثبت شد پشت سر هم عرضه‌های اولیه را قرار دهیم، هرچند که گزارش‌های ارزش‌گذاری اکثر عرضه‌های اولیه‌ای که امسال عرضه شده‌اند مشکل داشتند، ولی سازمان کجا بود؟ به صندوق‌ها سهم داده می‌شود و صندوق‌ها هم روز‌های بعد در بازار عرضه می‌کنند ایرادی ندارد ولی در آخر هم سهامدار خرد هیجانی آموزش ندیده‌ همیشه مقصر داستان است! به جرات می‌گویم فعالین حقیقی بازار مخالف این سبک عرضه اولیه‌ها هستند. الان در بازار باب شده است تا دو کندل مثبت در بازار ایجاد می‌شود عرضه‌های اولیه استارت می‌خورد.

 

ارسال نظر