کشت درخت حرا در ۱۲ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر

۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۰۱:۳۶:۴۲
کد خبر: ۲۱۳۴۶۴
کشت درخت حرا در ۱۲ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه جنگل‌های حرا در سواحل این استان گفت: برای کشت نهال حرا ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عبدالحسین گرشاسبی، نهال حرا را به عنوان یک گیاه بومی و قابل توسعه در سواحل استان بوشهر معرفی کرد و اظهار داشت: ۷۳۶ هکتار جنگل حرا در نوار ساحلی استان بوشهر قرار دارد که ۴۳۳ هکتار طبیعی و ۲۹۳ هکتار دست‌کاشت است.

وی از توسعه کشت درختان حرا در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی ۵ تن بذر نهال حرا در جنگل‌های مستقر در نوار ساحلی استان بوشهر تهیه و نسبت به تولید نهال حرا در نهالستان‌های استان اقدام می‌شود.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای کشت نهال حرا شناسایی شده است، گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران به سبب طبیعت گرم و خشک استان بوشهر، بهترین گزینه در این استان، استفاده از اراضی ساحلی و کاشت نهال حرا است.

گرشاسبی با بیان اینکه برای کشت نهال حرا سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: درخت حرا پس از کاشت در اراضی ساحلی و دارای جزر و مد دریا نیاز به مراقبت ندارد و می‌تواند با استفاده از آب شور دریا مراحل رشد و سازگاری خود را سپری کند. او نقش کشت درختان حرا در معیشت ساحل‌نشینان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توسعه و گسترش درخت حرا و جنگل در سواحل نقش مهمی در زیستگاه آبزیان و افزایش صید دارد و در معیشت مردم محلی تاثیرگذار است.

 

ارسال نظر