پلیس برای خرید خودروهای کارکرده وارداتی بدون پلاک ملی هشدار داد

۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ۱۹:۲۵:۱۳
کد خبر: ۲۱۳۱۴۵
پلیس برای خرید خودروهای کارکرده وارداتی بدون پلاک ملی هشدار داد

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، با اشاره به مصوبه واردات خودروهای دست دوم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای دست دوم را تصویب و به دولت ابلاغ کرد. دولت نیز به وزارت صمت ابلاغ کرده است که خودروهای دست دوم وارد شود اما فعلا سازوکار آن مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که فعلا آیین‌نامه‌ای در خصوص نحوه واردات، تامین ارز و یا میزان واردات مشخص نشده است اما متاسفانه عده ای سود جو در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم هایی از خودروهای موجود در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌کنند و قیمت‌های غیرصحیح نیز مطرح می کنند.

هادیانفر تصریح کرد: سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی شماره تلفن یا دفاتر در تهران و شهرستان‌ها می‌کنند که متقاضیان برای واریز پول و ثبت سفارش خودرو اقدام کنند در حالی که آیین نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: هموطنان عزیز مبادرت به پیش‌خرید یا واریز وجه ریالی و دلاری به هیچ شخصیت حقوقی اعم از افراد و شرکت ها نکنند چون هیچ یک از خودروهای مذکور تا ابلاغ آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت ، قابلیت شماره گذاری را ندارد. از این رو لازم است تا زمان تعیین ضوابط واردات خودرو در هیئت دولت، مردم از خرید و سفارش خودروهای وارداتی دست دوم یا صفر کیلومتر اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن هشدار تاکید کرد: تا زمانی که آیین‌نامه و ضوابط مصوبه هیات وزیران برای واردات خودروهای کارکرده تصویب نشود هموطنان هوشیار باشند و فریب سود جویان را نخورند.

 

ارسال نظر