چه کسی مسئول درمان معتادان است؟

۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ۱۹:۳۳:۱۲
کد خبر: ۲۱۰۲۸۴
چه کسی مسئول درمان معتادان است؟

علیرضا کاظمی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به روند درمان معتادان، اظهار کرد: موضوع درمان معتادان براساس قانون برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی واگذار شده است و اگر این موضوع را به دیگر دستگاه‌ها واگذار کنند یک اقدام فرابخشی خواهد بود.

به گزارش فارس، وی به وظایف سازمان‌ها و نهادها در درمان معتادان اشاره کرد و گفت: به طور کلی پلیس مبارزه با مواد مخدر، قوه قضائیه، مددکاری بهزیستی و بخش درمان و تأمین داروی وزارت بهداشت در امر درمان معتادان نقش دارند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره احتمال واگذاری درمان معتادان به سازمان‌هایی غیر از بهزیستی،گفت: تفاوتی ندارد که به چه دستگاهی واگذار شود. براساس قانون برنامه درمان معتادان به بهزیستی و با همکاری شهرداری تهران واگذار شده بود و در حال حاضر نیز برخی دستگاه‌ها به کمک این دو آمده و موضوع درمان را پیگیری می‌کنند.

کاظمی همچنین به نقش سازمان‌هایی که در درمان معتادان کمک می‌کنند، اشاره کرد و گفت: شما ببینید آیا سازمان زندان‌ها در قبال مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی دارد، اما این سازمان ۸ هزار معتاد را نگهداری و درمان می‌کند، نیروی انتظامی هم با راه اندازی مرکز سروش ۲هزار ظرفیت را ایجاد کرده است. سپاه هم ۱۲ اردوگاه نگهداری و درمان معتادان در سطح کشور دارد و خدمات رسانی می کند.

وی یادآور شد: مسأله مبارزه و مقابله با مواد مخدر مسأله همه است و به هر دستگاهی که واگذار شود باید پای کار بیاید و هیچ یک از دستگاه‌ها و سازمان‌ها توان حمل این بار را به تنهایی ندارند.

ارسال نظر