فریماه فرجامی بازیگر سینمای ایران درگذشت

۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ۰۰:۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۹۵۰۴
فریماه فرجامی بازیگر سینمای ایران درگذشت

فریماه فرجامی، بازیگر سینمای ایران، ساعتی پیش پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما در ۷۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینمااعتماد، خانه سینما با اعلام خبر درگذشت فریماه فرجامی نوشت: فریماه فرجامی، بانوی زیبا و هنرمند سینما درگذشت؛ او که در سال‌های اوج فعالیت خود، در شماری از بهترین آثار سینمای ایران درخشید و نام خود را در کنار این آثار ماندگار کرد، صحنه را ترک گفت.

بی‌تردید نامِ بازیگر درخشانِ فیلم‌هایی همچون پرده آخر، مادر، اجاره نشین‌ها، تیغ و ابریشم، سرب، نرگس و چندین فیلم سینمایی دیگر، هرگز از خاطر سینمادوستان فراموش نخواهد شد.

با وجود تمام نقاط درخشان کارنامه فریماه فرجامی، او هرگز به اندازه لیاقت و هنرش در سینما، سهم نبرد و شوربختانه بخش زیادی از دوران مفید و طلایی زندگی حرفه‌ای‌اش را به دوری از سینما گذراند.

نام بلند فریماه فرجامی که بی‌شک از بهترین و درخشان‌ترین بازیگران عصر ماست همواره بر تارک هنر این سرزمین خواهد درخشید.

روحش آرام و نامش ماندگار

زمان مراسم تشییع فریماه فرجامی اطلاع‌رسانی می‌شود

در پی درگذشت فریماه فرجامی، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر نمود: بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریما فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما، در کمال تاسف و تاثر در گذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

بیوگرافی فریماه فرجامی

فریماه فرجامی در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک است. در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد. در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهنگ و هنر» و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.

او از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی آدمک مومی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۹ با فیلم گفت هر سه نفرشان به کارگردانی غلامعلی عرفان وارد عرصه سینما شد. او موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم پرده آخر از نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

آخرین حضور فریماه فرجامی روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

 

ارسال نظر