چرا زندگی وحید مرادی، گنده‌لات تهران روی پرده سینما نیامد؟

۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۲۲:۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۶۳۹
چرا زندگی وحید مرادی، گنده‌لات تهران روی پرده سینما نیامد؟

سال ۱۳۹۷ بود که نام یک شرور در سطح کشور پیچید و پای ویدئوها و فیلم‌های او به فضای مجازی باز شد و از آن پس به یکی از چهره‌های سرشناس اینستاگرام بدل شد.

به گزارش سینمااعتماد، وحید مرادی شخصی بود که به اصطلاح از گنده‌لات‌های تهران بود و درگیری‌های کلامی او با دیگر خلافکاران و شروران مناطق مختلف به مرور او را که لقب «عقاب» داشت را به نقش اول این ژانر در فضای مجازی تبدیل کرد. این ماجرا تا جایی پیش رفت که یک روز خبری در سطح گسترده منتشر شد که وحید مرادی در یک مهمانی دوستانه که به مناسبت آزادی او از زندان، در ولنجک برگزار شده بود، با یکی از دوستانش درگیر شده و پس از به قتل رساندن او قصد خروج از مرز ترکیه را داشته که توسط نیروهای انتظامی دستگیر و روانه زندان شد.

این درام معمایی-جنایی تا جایی ادامه داشت که مدتی بعد وحید مرادی در یک نزاع دسته‌جمعی زندان، با ضربات چاقو به قتل رسید معماهای فراوانی را ایجاد کرد. یک ماجرای انتقام‌جویانه یا یک قتل پر رمز و راز؟

حالا در روزهای گذشته خبر رسیده که قاتل وحید مرادی قصاص شد و در واقع این پرونده به یک پایان کلاسیک رسید، اما هنوز ابعاد دراماتیک بسیاری دارد. به همین بهانه با یک مرور ساده به برهه‌ای می‌رسیم که صحبت‌ها در مورد ساخت فیلمی از روی زندگینامه وحید مرادی در بین اهالی سینما بر سر زبان افتاد و جدی‌ترین آن هم فیلمی با عنوان «سطح یک» بود که محسن قرایی قرار بود آن را بسازد و نکته جالب‌تر این بود که کاندیدای بازی در نقش مرادی، حامد بهداد بود که در «سد معبر» با قرایی همکاری داشت.

حتی در خبرها آمد که قرایی در حال نگارش فیلمنامه و همزمان یافتن تهیه‌کننده‌ای برای فیلمش است تا بتواند پروانه ساخت «سطح یک» را دریافت کند و سومین فیلم سینمایی‌اش را پس از «خسته نباشید» و «سد معبر» جلوی دوربین ببرد.

پس از این خبرها بود‌ که فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت وارد مرحله تولید شد که با نگاهی به این فرد و با نقش آفرینی امیر آقایی ساخته و در جشنواره فجر اکران شد و با هیاهوی فراوان ساخت فیلم «سطح یک» با بازی حامد بهداد را به دست فراموشی سپرد و البته اکران «شنای پروانه» شکایت همسر وحید مرادی از تولیدکنندگان را نیز به همراه داشت که مدت‌ها سوژه حاشیه‌ای خبرهای سینمایی شده بود.

خبر قصاص قاتل وحید مرادی بهانه‌ای شد تا این ماجرا و سرنوشت ساخت فیلمی با عنوان «سطح یک» را مرور کنیم.

 

ارسال نظر