لایحه‌ حمایت از ایرانیان خارج از کشور به مجلس می‌رود

۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۰۲:۴۰:۰۸
کد خبر: ۲۰۸۹۱۹

سخنگوی دولت از موافقت هیات وزیران با ارسال لایحه‌ای با هدف حمایت از ایرانیان خارج از کشور به مجلس خبر داد که طی آن تدابیری اندیشیده شود و در حوزه‌های مختلف از ایرانیان خارج از کشور حمایت شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه روز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای برای مشوق‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهای فعال در سکوهای داخلی در فضای مجازی تدبیر و تصویب شد تا مقوم فعالیت‌های مجازی در سکوهای داخلی باشد.

وی افزود: آیین‌نامه‌ دیگری تصویب شد که مطابق آن برخی شرایط برای نقل و انتقال کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کلان‌شهرها تسهیل شود. ممنوعیت‌هایی در گذشته وجود داشت و مثلاً انتقال کارمند به تبعیت از همسرش که در محل دیگری مشغول است یا انتقال کسی که در خانواده‌اش یا خودش معلولیت یا بیماری خاصی دارد که امکان درمانش در هر شهری وجود ندارد.

این موارد و نظایر آن تسهیل شد تا شامل ممنوعیت‌های پیشین نباشند. وی یادآور شد: دولت با ارسال لایحه‌ای با هدف حمایت از ایرانیان خارج از کشور به مجلس موافقت کرد که طی آن تدابیری اندیشیده شود و در حوزه‌های مختلف از ایرانیان خارج از کشور حمایت شود. ارایه خدمات حقوقی، ارایه خدمات دولت الکترونیک و امور قضایی. امکان شناسایی و جذب ایرانیان دارای استعداد برای عضویت در هیات علمی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان از این موارد است.

 

ارسال نظر