آخرین وضعیت جاده کرج-چالوس/ شرایط جاده چالوس هفته آینده عادی می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۲۶ - ۱۳:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۴۱۳
آخرین وضعیت جاده کرج-چالوس/ شرایط جاده چالوس هفته آینده عادی می‌شود

علی جعفری قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و محسن احمدی سرپرست حوزه وزارتی از محور چالوس بازدید کردند.

به گکزارش تسنیم، قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابتدا با تقدیر و تشکر از اقدامات راهداران برای پاکسازی این محور گفت: اکیپ‌های متعدد سازمان راهداری در همان ساعات اولیه این اتفاقات در محل حاضر شدند و خودرو ها و خانواده های گرفتار شده در سیل را به محلی مناسب و امن منتقل کنند.

جعفری با اشاره به سه شیفت بودن عملیات بازگشایی این جاده افزود: در حال حاضر 70 اکیپ راهداری از استان های همجوار از جمله تهران، قم، قزوین و مازندران به کمک راهداران البرزی آمده و در محل حاضر‌ند.

احمدی مدیرکل حوزه وزارتی نیز با ابراز خرسندی از روند پاکسازی محدوده مربوطه گفت: همه امکانات این وزارتخانه برای بازگشایی جاده چالوس بسیج شده است.همچنین باید به دنبال ایمن سازی هرچه سریع‌تر این جاده پر تردد باشیم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم در هفته آینده جاده کرج-چالوس به شرایط عادی خود بازگردد و هموطنان بتوانند از این محور استفاده کنند.

پاکسازی شبانه‌روزی نقاط آسیب دیده محور کرج- چالوس

نریمان شکوری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز  گفت: در طی این بازدید از نقاط آسیب دیده پیچ چهار خوزنکلا روبروی رستوران شاندیز، دهانه شمالی تونل شماره 1، تونل دو قلوی شماره 2 در محل تاج سد، تونل 3و4، دره تکاوران بازدید به عمل آمد.

وی افزود: پیچ چهار خوزنکلا روبروی رستوران شاندیز دچار خسارت آب شستگی شدید عمق حدود 50 متر و طول حدود 150 متر شده است که در حال پر کرده دره ایجاد شده در محل آب شستگی با استفاده از مصالح راهسازی هستند و حدود 40 درصد کار انجام شده است.

وی گفت: آب شستگی حدود 10 متر از بخش شرقی محور به عمق  3 تا 5 متر برای دهانه شمالی تونل شماره 1 پیش آمده که در حال ایجاد دیوار ضامن هستند و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شکوری بیان کرد: 85 درصد گل و لای تونل دو قلوی شماره 2 در محل تاج سد، به طور کامل تخلیه شده و ماشین آلات در حال تخلیه آورده‌های سیل حد فاصل دهانه هر دو تونل هستند.

وی در ادامه گفت: رسوبات وارد شده به تونل‌های 3 و 4 و دره تکاوران به طور کامل پاکسازی شده و در حال مرمت هستند.

 

ارسال نظر