کنکوری‌ها بخوانند/ آیا تست‌زنی کنکور تکنیک خاصی دارد؟

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۹۴۱
کنکوری‌ها بخوانند/ آیا تست‌زنی کنکور تکنیک خاصی دارد؟

کنکور نزدیک است و موفقیت در آزمون کنکور می‌تواند سرنوشت خیلی‌ها را تغییر دهد اما این موفقیت چگونه به دست می‌آید؟ علاوه بر درس خواندن در سالی که پشت سر گذاشته شده است، تکنیک‌هایی نیز وجود دارد که به موفق شدن در کنکور کمک شایانی می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، برخی معتقدند دانستن تکنیک‌های تست‌زنی یکی از رموز موفقیت و قبولی با رتبه بالا در کنکور است، قطعاً دانستن این تکنیک‌ها و تمرین مداوم آنها در منزل می‌توانند نتیجه خوبی برای دانش‌آموزان کنکوری در پی داشته باشد. در اینجا قصد داریم چند تکنیک تست‌زنی در کنکور را شرح دهیم، با ما همراه باشید.

برای یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی ابتدا باید با دو روش آموزشی و آزمونی آشنا شوید.

تست‌زنی آموزشی چیست؟

در تست آموزشی دانش‌آموز باید بلافاصله بعد از مرور درس تست‌های مربوط به آن درس را انجام دهد، بسیاری از دانش‌آموزان بعد از زدن تست‌های مربوط به درسی که در همان روز مطالعه کرده‌اند، آن درس را به خوبی یاد می‌گیرند و در ذهن‌شان می‌ماند. این یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری خوب دروس است.

در این روش مدیریت زمان اهمیتی ندارد و تنها آشنایی با سوال گزینه‌ها و مطمئن شدن از انتخاب گزینه درست حائز اهمیت است. بهتر است بگوییم در این تمرین تست‌زنی هر چه تمرکزتان کمتر بر زمان باشد و با صبر و حوصله بیشتر به دنبال جواب درست بگردید، یادگیری بهتر اتفاق می‌افتد و برای مدت طولانی‌تری دروس در ذهن خواهد ماند و به این زودی به دست فراموشی سپرده نخواهد شد. پس این تمرین را خیلی جدی دنبال کنید.

تست‌زنی آزمونی چیست؟

تست‌زنی آزمونی در واقع شبیه‌سازی کنکور برای آزمون است. در این تمرین باید زمان را محاسبه و در یک زمان معین تمرین کنید که تمام سوالات را پاسخ دهید. اگر در دفعات اول نتوانستید در زمان معین‌شده تمام تست‌ها را پاسخ دهید، اصلاً تعجب نکنید. این تنها تمرین است تا بتوانید مدیریت زمان در کنکور را یاد بگیرید.

چطور باید آزمون‌های خانگی را صحیح کنیم؟

یکی از مسائلی که در تست‌زنی و آزمون‌های خانگی بسیار مهم است تصحیح و چک کردن پاسخ‌هاست.

اینجا باید تاکید کنیم حتماً حتی پاسخ‌هایی را که مطمئن هستید درست است از داخل پاسخنامه بخوانید و چک کنید چون باعث می‌شود یک بار دیگر در ذهن‌تان حک شوند. پاسخ‌های اشتباه و تست‌های پاسخ داده‌نشده را با ماژیک هایلایت کنید تا مجدداً بتوانید مباحث مربوط به آن سوالات را مرور کنید.

نکته مهم در صحیح کردن آزمون خانگی این است که سوالات را ۱۰ تا ۱۰ تا چک و پاسخ آنها را بررسی کنید، بعد از تمام شدن ۱۰ تست اول به سراغ ۱۰ تست بعد بروید.

کنکورهای چند سال اخیر را انتخاب کنید

برای تمرین و آزمون‌های خانگی بهتر است از تست‌های کنکورهای یکی دو سال اخیر استفاده کنید و به سال‌های خیلی قبل مراجعه نکنید. این تمرین از اردیبهشت تا موعد کنکور می‌تواند بسیار مفید و در مرور درس برای شما کاربرد داشته باشد. 

 

ارسال نظر