وزیر ارتباطات: در ساخت ماهواره به سوریه کمک ‌می‌کنیم

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۰۴:۲۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۱۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: جمهوری اسلا‌می‌ایران که جزو ۱۰ کشور توانمند در ساخت و پرتاب ماهواره در دنیا هست به طرف سوری در ساخت ماهواره مورد نیاز در حوزه ارتباطات کمک ‌می‌کند.

عیسی زارع‌پور در حاشیه سفر رییس‌جمهور به خبرنگار ایرنا در دمشق درباره همکاری‌‌های وزارت ارتباطات کشورمان با همتای سوری اظهار کرد: در این سفر یک تفاهنامه همکاری با طرف سوری امضا شد که برای اجرای آن یک جلسه کاری با وزیر ارتباطات سوریه و معاونان این وزارتخانه برگزار شد .

وی افزود: برای توسعه صادرات محصولات حوزه ارتباطات به توافقات خوبی صورت گرفت و برای مشارکت شرکت‌‌های خصوصی کشورمان برای تامین زیرساخت‌‌های مورد نیاز سوریه و موضوعات دوجانبه همکاری مورد بحث قرار گرفت. زارع‌پور با اشاره به جزییات همکاری‌‌ها ادامه داد: از دراختیار قرار دادن داده‌های فضایی که در اختیار ما هست تا ساخت ماهواره‌هایی که مورد نیاز این کشور است. در کشور ما توانمندی اینکار را داریم. کشور ما جزو ۱۰ کشوری هست که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره در دنیا را در لایه لیو دارد. در حوزه طراحی سرویس‌‌های دیجیتال و در اختیار گذاردن تجربیات جمهوری اسلا‌می‌در راستای طراحی دولت الکترونیک و هوشمند توافقات خوبی صورت گرفت.

 

ارسال نظر