جمع‌آوری ۲۸۴ معتاد متجاهر از دروازه غار

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۸:۵۷:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۸۹۶
جمع‌آوری ۲۸۴ معتاد متجاهر از دروازه غار

سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با فروشندگان مواد مخدر که پیش از ظهر امروز در محله دروازه غار برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای این طرح پرداخت و گفت: پس از انجام چندین روز کار اطلاعاتی و عملیات مربوط به شناسایی  مرحله‌ای جدید از طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر را در محله‌های شوش، هرندی و مولوی به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر این اساس طی حدود دو هفته اخیر ۲۸۴ معتاد متجاهر از سطح این محلات جمع‌آوری و به مراکز بازپروری تحویل داده شد.

محمدیان افزود: همچنین طی این مدت ۲۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوی همکاران بنده در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستور فرمانده فراجا برای برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر گفت: این یکی از مطالبات جدی مردم از پلیس است و ما از ۲۴ بهمن ماه سال گذشته این طرح را بطور جدی در سطح پایتخت به اجرا درآوردیم و تا به این لحظه اجری این طرح متوقف نشده است.

دیگر معتاد متجاهری در حاشیه خیابان‌ها نداریم

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح امروز می‌توانیم بگوییم که دیگر معتاد متجاهری در حاشیه خیابان‌ها نداریم.

وی در رابطه با ایجاد ظرفیت برای پذیرش و نگهداری از معتادان متجاهر نیز گفت: دستگاه‌های مختلفی در کنار پلیس پای کار آمده‌اند. ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری تهران اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و مراکزی هم ایجاد شده است اما متاسفانه هنوز بهزیستی پای کار نیامده و ما انتظار داریم که بهزیستی نیز در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام دهد.

محمدیان درباره اینکه برخی از مردم همچنان از وجود معتادان متجاهر در سطح معابر گلایه دارند نیز گفت: برخی از این افراد کارتن خواب یا افراد دارای بیماری خاص‌اند و الزاما معتاد متجاهر نیستند. اینها باید در مراکز مربوط به خودشان پذیرش شوند.

ارسال نظر