شناسایی ۳۸۰۰ ملک غیرمنقول در کشور/ املاک در همه دستگاه‌ها تعیین تکلیف شوند

۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۱۸:۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۹۸۰
شناسایی ۳۸۰۰ ملک غیرمنقول در کشور/ املاک در همه دستگاه‌ها تعیین تکلیف شوند

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در جلسه تعیین تکلیف املاک مازاد مازندران گفت: در مولدسازی املاک مازاد در کشور حرف‌درمانی مشکلی را حل نمی‌کند و تعیین تکلیف اراضی و املاک مازاد کشور در حال انجام است که در این زمینه شناسایی و تعیین تکلیف ۳۸۰۰ ملک غیرمنقول انجام شده است و در مرحله ارزش افزایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با تاکید بر اینکه مازندران دارای املاک ارزشمند تضمین شده است، افزود: حمایت دستگاه‌ها می‌تواند سبب مردمی سازی اقتصاد شود.

قربان زاده با بیان اینکه در بازدید میدانی از فرح آباد و بندر امیرآباد نیازمند رفع برخی موانع بصورت کشوری در حوزه فروش املاک مازاد هستیم، گفت:در بازدید‌های میدانی شاهد تملک دولتی در حاشیه ساحل و... هستیم و مازندران به عنوان یکی از مقصد‌های مهم گردشگری کشور نیاز به تحول سازی و خصوصی سازی دارد.

رییس سازمان خصوصی سازی کشور تعیین تکلیف اراضی بدون سند و مشاغل اقتصادی زیرزمینی را خیزش خلق ثروت در دیگر کشور‌ها دانست و افزود: اگر حاکمیت تسهیل گری در آزادسازی املاک مازندران انجام دهد این استان در اثر کسب ثروت می‌تواند سبب رونق اقتصاد و شکوفایی کشور شود.

او عدم ریسک پذیری مسئولان و توقف امور را از مهم‌ترین موانع در زمینه تعیین تکلیف املاک مازاد برشمرد و گفت: ترس از نهاد‌های نظارتی ممکن است با تصمیم نگرفتن‌ها موجب عقب‌ماندگی‌ها شود.

قربان زاده افزود: ۱۰۰ هکتار اراضی منطقه گهرباران بلااستفاده است و اصل سرکش بروکراسی اجازه تحول و تحرک اقتصادی را در تعیین تکلیف این املاک مازاد نمی‌دهد.

رییس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: تعیین تکلیف املاک در همه دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

قربانزاده با بیان اینکه باید نرخ تشکیل سرمایه ثابت متحول شود و هدف اجرای طرح تعیین تکلیف املاک بود، افزود: بسته رونق در ازای تعیین تکلیف املاک مازاد توسط مدیران طراحی شود.

این مسئول تصمیم گیری در خصوص انفال را براساس تصمیم مصوبه سران قوا امری مهم برشمرد و افزود: پایش مازندران در بازه‌های زمانی کوتاه و بهم زدن مناسبات دست و پا گیر قانونی را دنبال می‌کنیم.

او شناسایی لاکچری‌ترین املاک و تهیه طرح جامع املاک مازاد دولتی در مازندران را خواستار شد و گفت: باید زمینه استفاده همه مردم و کارکنان دولت را در مازندران ایجاد کرد و تحول مردمی کردن اقتصاد را ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر