ماجرای تغییر مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چیست؟

۱۴۰۲/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۸۶۳
ماجرای تغییر مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چیست؟

حسین امیررحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی، با بیان اینکه وزارت ورزش مالک هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود، اظهار کرد: در مالکیت پرسپولیس تغییری ایجاد نشده است اما براساس مصوبه هیات واگذاری حقوق مالکانه استقلال به وزارت اقتصاد رسید.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر استقلال نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد و از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ محروم است و بنابراین مشکلی نیست اما اگر قرار باشد هر دو تیم در این لیگ حضور داشته باشند مشکل ایجاد می‌شود و باید مالکیت جدا داشته باشند.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برگزاری مزایده برای واگذاری ۵۰ درصد از سهام هرکدام از باشگاه‌ها عنوان کرد: اگر مزایده موفقیت آمیز باشد هیچکدام از وزارتخانه‌ها مالکیت نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین مشکلات سرخ‌آبی‌ها که باعث شد مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه صادر نشود و پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ حذف شوند، مالکیت مشترک این دو باشگاه و البته دولتی بودن آنها بود.

طبق قانون، هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند در یک تورنمنت، مالکیت دو باشگاه را در اختیار داشته باشد تا شائبه هرگونه تبانی از بین برود.

 

ارسال نظر