افزایش ۱۳ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱

۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۱۸:۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۰۲۹۷۷
افزایش ۱۳ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته (۱۴۰۱) به ترتیب شهرستان ساری با۱۶، قائمشهر با ۱۴ و نور با ۱۳ مورد بیشترین فوتی و شهرستان سوادکوه، رامسر و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۵۳ نفر، برق گرفتگی با ۲۶ ، اصابت جسم سخت با ۲۰ ، و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، یادآور شد: تیر ماه با ۱۸، خرداد با ۱۵ مورد بیشترین و فروردین با ۳ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

این مسئول با اعلام اینکه سنین ۴۱ تا ۴۰ سال با ۳۲ مورد بیشترین فوتی ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص داده  است، افزود: سنین بیش از ۶۱ سال با ۷ فوتی کمترین آمار حوادث ناشی از کار را داشتند.

کاهش۱۳ درصدی مصدومین حادثه کار

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی مازندران، ۸۷۲ مصدوم ناشی از حوادث کار (۸۲۸ مرد و ما بقی زن ) به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشت.

ارسال نظر