جزئیاتی از حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش در کرمان/ وزیر ورزش به کما رفت

۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۴۸۴
جزئیاتی از حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش در کرمان/ وزیر ورزش به کما رفت

رئیس اورژانس کرمان با اشاره به جزئیاتی از حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش در روز پنجشنبه و وضعیت مصدومان آن گفت: شرایط وزیر ورزش تغییر نکرده است ولی جای نگرانی نیست.

به گزارش فارس، صابری، رئیس اورژانس کرمان، در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه روز گذشته بالگرد وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: خودم شخصاً از صبح به بیمارستان آمدم و از همه مصدومان این حادثه عیادت کردم. شکر خدا حال همه مصدومان به جز 2 نفر رو به بهبود است. حتی ستوده نژاد و علی جوادی که حال مساعدی نداشتند و سطح هوشیاری پایین تری داشتند، سطح هوشیاری 15 و کامل را به دست آوردند که با آن‌ها صحبت هم کردم و فقط شکستگی و پارگی از ناحیه صورت دارند که با گذشت زمان بهبود خواهند یافت. از 18 مصدومی که به بیمارستان باهنر منتقل شدند 3 نفر مرخص شدند و 15 نفر بستری هستند که روند درمان آنها در حال انجام است. 

وی افزود: در این میان وزیر ورزش و جوانان و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمان هستند که شرایط خوب ندارند و هنوز هیچ تغییر در وضعیت آنها نداشتیم. سطح هوشیاری آنها اکنون ۸ است. جای نگرانی نیست و در روزهای آینده شرایط آنها هم به مرور بهتر خواهد شد.

صابری گفت: طبق هماهنگی‌هایی که صورت گرفته بود هواپیمای اورژانس کشور ساعت 7 شب روز گذشته وارد فرودگاه کرمان شد تا اگر مصدومی نیاز به انتقال داشته باشد به سرعت انجام شود که خوشبختانه تا این لحظه نیاز به انتقال هیچ کدام از مصدومان نبوده است. چرا که تمام امکانات لازم برای درمان مصدومان در بیمارستان باهنر شهر کرمان وجود دارد. با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این خصوص صحبت کردم صحبت کردم و هواپیمای اورژانس تا ساعتی دیگر کرمان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

سقوط بالگرد وزیر ورزش

آخرین جزئیات از سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان روز گذشته راهی کرمان شده بود که در سفر وی به شهرستان بافت، بالگرد حامل او دچار سانحه شد. طبق گفته شاهدان عینی بالگرد حامل وزیر ورزش هنگام فرود در شهرستان بافت دچار سانحه شد و در ارتفاع پایین سقوط کرد. بالگرد یک بار می‌نشیند و بلند می‌شود که موقع نشستنِ مجدد دچار سانحه می‌شود که علت این اتفاق در دست بررسی است. 

14 مسافر این بالگرد به همراه خلبان و کمک خلبان بلافاصله بعد از این سانحه به بیمارستانی در کرمان منتقل شدند تا مراحل درمان مصدومیت‌های جزئی آنها طی شود. با وجود اینکه برخی از مسافران زخمی شده‌اند، اما حال عمومی اکثر نفرات مساعد است.

طبق اعلام رئیس ورزش و جوانان شهرستان بافت در این حادثه، اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش جان باخت. وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون شمشیربازی، نماینده مردم شهرستان بافت و جمعی از خبرنگاران و تصویربرداران صداوسیما در این بالگرد حضور داشتند و قرار بود از طرح‌های ورزشی شهرستان بافت بازدید کنند.

در گزارش‌های اولیه اعلام شد که لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی هم در این سفر سجادی را همراهی می‌کند، اما پیگیری‌ها نشان داد که وی پیش از این سفر به تهران بازگشته بود و در بالگرد حضور نداشت.

اسامی سرنشینان بالگرد سقوط کرده و آخرین وضعیت آنها

اسامی و وضعیت مصدومان سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش

حال مدیرکل ورزش کرمان خوب نیست/ عدم تغییر وضعیت وزیر

رئیس اورژانس کرمان درباره وضعیت مدیرکل ورزش و جوانان این استان گفت: بافت ریه میثم پاریزی آسیب جدی دیده و وضعیت مناسبی ندارد و وضعیتشان نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد صابری درباره آخرین وضعیت وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: هنوز وضعیت هوشیاری سجادی نسبت به صبح امروز تغییری نکرده اما جای نگرانی نیست.

او درباره وضعیت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز اظهار کرد: بافت ریه میثم پاریزی آسیب جدی دیده و وضعیت مناسبی ندارد و وضعیت‌شان نگران کننده است.

رئیس اورژانس کرمان با اشاره به وضعیت مناسب سایر مصدومان از جمله مدیران کل ورزش و جوانان یزد و آذربایجان شرقی گفت: تاکنون شش مصدوم (سه نفر شب گذشته و یک نفر صبح امروز و دو نفر قبل از ظهر امروز) از بیمارستان ترخیص شده اند.

آخرین وضعیت مصدومان سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش از زبان عین‌اللهی

وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان شهید باهنر کرمان از نزدیک در جریان وضعیت سلامتی مصدومان سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی بعداز ظهر امروز پنجم اسفندماه در حاشیه عیادت از مصدومان سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: حادثه بسیار تلخ و سنگینی بوده است و متاسفانه این واقعه حدود ۱۹ نفر مصدوم و یک نفر فوتی داشته است.

او با اشاره به اقدامات درمانی حوزه سلامت شهرستان بافت در همان زمان اولیه حادثه ادامه داد: انتقال مصدومان به خوبی به کرمان انجام شده و باعث شد که فوتی دیگری در این واقعه نداشته باشیم.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: تقریبا ۹ نفر از مصدومان در ICU بستری شده اند و نسبتاً حال چهار نفر از جمله وزیر ورزش، مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی مساعد نیست و ۱۰ نفر نیز در بخش بستری بودند که بیشتر آنان ترخیص شده‌اند و اکنون چهار مصدوم در بخش بیمارستان بستری هستند.

او با اشاره به اقداماتی که برای وزیر ورزش انجام شده، اظهار کرد: ضربه به سر دکتر سجادی خیلی شدید نبوده و خونریزی او بسیار خفیف است و احتیاج به عمل جراحی ندارد و یکی از مهره‌های گردنشان دچار شکستگی خفیف شده (مهر c۲) و بیشترین ضربه به سینه ایشان خورده و حدود ۳۰ درصد از ریه دچار صدمه شده است. اما در مجموع با توجه به رسیدگی های فوق تخصصی خیلی خوب مسئولین سلامت کرمان، علائم حیاتی‌شان استیبل است و سطح هوشیاریشان بهتر است و در زمان قطع دارو سطح هوشیاری دکتر سجادی بالای ۹ است و خطر برطرف شده است.

وزیر ورزش با درخواست خانواده‌اش به تهران منتقل می‌شود

رئیس اورژانس کرمان گفت: باتوجه به اصرار خانواده وزیر ورزش و جونان، او به تهران منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد صابری دبا اعلام این خبر گفت: این به معنی بدتر شدن وضعیت یا نیاز به اقدام درمانی خاصی نیست بلکه به علت رضایت خانواده به تهران منتقل می‌شود و درحال حاضر در حال انجام کارهای انتقال او هستیم.

او با بیان این مطلب که سایر مصدومین در کرمان می‌مانند، اظهار کرد: وضعیت مصدومان سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش، نسبت به ظهر امروز تغییر نکرده است.

وزیر ورزش به کما رفت

وزیر ورزش به علت شدت صدمات به خواب مصنوعی فرو رفت.

به گزارش برترین‌ها، فرهادیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شد وزیر ورزش به همراه محسن معتمدکیا و روحانی از تیم تشریفات شب گذشته به تهران منتقل شدند و در حال حاضر در یکی از مراکز درمانی تهران مشغول مداوا هستند.

او ادامه داد: البته به دلیل شدت صدمات، وزیر ورزش در خواب مصنوعی است تا روند درمان به خوبی طی شود و از مردم و ملت شریف ایران درخواست داریم تا همچنان با دعای خیر خود خادمان ورزش ایران را حمایت کنند تا انشالله هر چه زودتر به کانون گرم خانواده و جامعه ورزش باز گردند.

این خبر تکمیل می‌شود...

ارسال نظر