در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۲:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۷۳۲۸

دیوان عدالت اداری: حکم شهردار تهران ابطال نشده است

روابط عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص شایعات مطرح شده در مورد ابطال حکم شهردار تهران در دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس، روابط عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص رأی اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۳۰۶۲ مورخ 23 بهمن 1400 و انعکاس آن در فضای رسانه‌ای و برداشت‌های ناصواب از رأی مذکور از جمله اینکه با رأی هیات عمومی دیوان، حکم انتصاب شهردار تهران ابطال شده است در حالی که به شرحی که در ذیل اشاره می‌شود حکم شهردار تهران ابطال نشده اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ در پرونده مذکور، شاکی خواستار ابطال نامه‬ رییس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور شده است و هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز به موجب رأی مورخ 23 بهمن 1400 و فارغ از ماهیت نامه مذکور، با استناد به حکم ماده ۸۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی، صدور نامه مورد شکایت را به دلیل عدم صلاحیت رییس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور برای تعیین سمت‌های هم سطح در مدیریت‌های پایه، میانی و ارشد و معادل‌سازی سابقه مدیریت در بخش خصوصی برای تصدی سمت شهردار، خارج از حدود اختیار وی دانسته و آن را ابطال کرده است؛ بنابراین رأی مذکور هیات عمومی دیوان عدالت اداری اساساً ارتباطی به ابطال حکم شهردار تهران ندارد.

طرح ایمنی بازار تهران در شورای تأمین استان

محسن منصوری، استاندار تهران با اشاره به اینکه مساله ایمنی بازار تهران در شورای تامین استان تهران مطرح شده است، از تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری و استانداری تهران برای ارتقاء ایمنی بازار تهران خبر داد. منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوع ایمنی بازار تهران اخیرا در شورای تامین استان تهران با حضور دستگاه‌های مرتبط مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بازار تهران در مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار به صورت متمرکز مستقر شده است و در برخی بازه‌های زمانی تا حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در بازار دیده می‌شود که یک تراکم جمعیتی ویژه قلمداد می‌شود. وی افزود: در حقیقت ۱۸۰ هزار نفر فعال اقتصادی به جز مشتریان و خریدارانی که مراجعه می‌کنند در بازار تهران حضور دارند؛ اما سازه‌ها و زیرساخت‌های آنجا بعضا قدیمی و آسیب دیده هستند و همانند دو هفته گذشته که آتش سوزی روی داد شاهد بروز حوادثی در سطح بازار تهران هستیم. استاندار تهران ادامه داد: کارگروهی مشترک بین شهرداری تهران و مجموعه استانداری تهران در حال تشکیل است که در ذیل ستاد حوادث، برخی مسائل و چالش‌هایی از جنس آسیب‌پذیری محدوده بازار تهران باید بررسی شود و برنامه‌ریزی برای ارتقای امنیت حوزه بازار در حال انجام است که البته زحمت اصلی بر عهده شهرداری تهران خواهد بود.بی تردید استانداری تهران پیگیر است تا اصلاحات فیزیکی و ساختاری که باید در بازار تهران اتفاق بیفتد در سریع‌ترین زمان ممکن رخ دهد.

سازمان ملی پسماند  تشکیل می‌شود؟

حبیب راضی، مدیرکل خدمات شهری وزارت کشور درباره تشکیل سازمان ملی پسماند در کشور گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در حال مطالعه این طرح است و با این دغدغه ۱۰ رویکرد مختلف قرارگاهی در دولت ایجاد شده و رییس قرارگاه وزیر کشور است. راضی در گفت‌وگو با فارس، درباره استفاده از پساب‌ها برای توسعه فضای سبز اظهار کرد: ما در موضوعات شهری قانون هوای پاک را داریم و در ماده ۲۲ قانون هوای پاک اشاره شده که توسعه فضای سبز باید از طریق پساب‌ها باشد. مدیرکل خدمات شهری وزارت کشور افزود: شهرهای ما به خصوص شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت که ۱۸۶ شهر بالای این جمعیت داریم، باید برای سرانه واگذار شده توسط قانونگذار برای توسعه فضای سبز از محل پساب‌ها استفاده کنند. وی ادامه داد: در همین راستا نزدیک به ۳۰ شهر ما در حال حاضر به این سمت رفته‌اند و امید داریم همه شهرها به این سمت حرکت کنند. راضی در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل سازمان ملی پسماند در کشور گفت: اینکه ما یک سازمان پسماند ملی داشته باشیم را مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دست مطالعه دارد، اما در حال حاضر آن چیز که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده این است که موضوع پسماند یکی از دغدغه‌ها بوده است. مدیرکل خدمات شهری وزارت کشور افزود: متناسب با این دغدغه رویکردهایی ابلاغ شده و با ۱۰ رویکرد مختلف قرارگاهی تشکیل شد که این موضوع را وزارت کشور همانند کرونا که قرارگاهی تشکیل داد، به عنوان دستگاه متولی و هماهنگ‌کننده تمام دستگاه‌ها به موضوع ورود پیدا کرد. وی ادامه داد: رییس قرارگاه وزیر کشور هست و تا به امروز جلسات متعددی در حوزه پسماند گذاشته شده و از چند پروژه نیز به صورت پایلوت بازدید شده است. راضی در پاسخ به اینکه نمایشگاه چه تاثیری بر رونق کسب و کارها و حمایت از استارتاپ‌ها دارد، گفت: حوزه مدیریت پسماند حوزه‌ای است که به ظاهر زنجیره کامل مدیریت آن به یکدیگر متصل نیست و برگزاری نمایشگاه این امکان را می‌دهد که استارتاپ‌ها و جوانان دارای علم و دانش با شرکت‌های فعال ارتباط برقرار کنند.

 

ارسال نظر