ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۰۲:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۶۹۳

رشد 29 درصدی  تخلیه و بارگیری در بنادر نفتی 

آمار جابه‌جایی بار در بنادر کشور طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش  ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری و ۲۹ درصدی در بنادر نفتی حکایت دارد. به گزارش مهر، سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی آخرین آمار فعالیت‌های بنادر کشور را تا ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که بر اساس این گزارش عملیات تخلیه و بارگیری در ۲۲ بندر کشور رشد داشته است. طبق آمار اعلام شده تا ۱۷ بهمن امسال ۱۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این شاخص ۱۱۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تن بود که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. طی گزارش مذکور در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینری ۱.۷۹ میلیون تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در حوزه کانتینری میزان تخلیه و بارگیری ۲۱.۰۷ میلیون تن بوده است که شاهد رشد ۱۵.۹ درصدی نسبت به سال گذشته  هستیم .

سرما و یخبندان  در 24 مرکز استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۹ بهمن تا ظهر پنج‌شنبه ۲۱ بهمن، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران، کرج و تبریز پیش‌بینی می‌شود،  محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه روز دوشنبه بارش برف و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه 19 بهمن وزش باد در جنوب‌شرق کشور خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه این وضعیت ادامه دارد و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی شامل کرج، تبریز و تهران افزایش غلظت آلایند‌ه‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. اصغری بیان کرد: روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

آغاز عملیات اجرایی  ۲۰۹ هزار مسکن دولتی

دیروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و همزمان بخشی از پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن به افتتاح رسید. به گزارش ایلنا، روز ۱۷ بهمن به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۲۰۹ هزار و ۲۱۲ طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد. در این مراسم که به شکل وبیناری برگزار شد بخشی از پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، شهرهای جدید و سایر شهرها افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بر همین اساس، ۳۵۴۰ واحد مسکن مشارکتی، خودمالک و اقدام ملی، ۶۶۱۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و ۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیاردتومان در حوزه بازآفرینی در سراسر کشور افتتاح شد.

تخریب ۱۶۳ سازه غیرمجاز دریایی

حمید خلیلی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی سال‌های اخیر ۱۶۳ سازه غیرمجاز دریایی پس از طی تشریفات قانونی تخریب و ساحل دریا به وضع سابق عودت داده شده است. به گزارش تسنیم، خلیلی با بیان اینکه سواحل هر کشور از نظر سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: مناطق ساحلی علاوه بر اینکه دارای توان اقتصادی هستند به عنوان پلی برای بهره‌برداری از منابع عظیم موجود در دریاها و اقیانوس‌ها عمل می‌کنند.

جزییات سفرهای جاده‌ای مردم در دی ماه اومیکرونی

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ترددهای بین‌استانی در ۱۰ ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما سفرهای مردم در دی ماه نیز نسبت به ماه پیش از آن با کاهش همراه بوده است. همچنین تردد در استان مازندران در جدول مقایسه با دی ماه سال گذشته مانند آذر ماه در بالاترین جایگاه ایستاد. به گزارش ایسنا، در  ۱۰ ماهه امسال وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم باز هم روند افزایشی نسبت به سال گذشته داشت اما آمار تردد در دی ماه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در نخستین ماه زمستان بیش از ۴۹ میلیون تردد بین استانی اتفاق افتاده که نسبت به آذر ماه سال جاری حدود 4 میلیون تردد و معادل 7 درصد کاهش یافته اما همین آمار در قیاس با دی ماه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در ۱۰ ماهه امسال مجموعاً به ۵۳۰ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۸۱۱ وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. همچنین سهم وسایل نقلیه سبک و سنگین نیز در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته روند رو به رشد ۱۴ و 4 درصدی را تجربه کرده است. در دهمین ماه امسال تردد بین استانی روند نسبتا ناپایداری را تجربه کرده است. در این میان بیشترین تردد و سفرهای مردم در روز جمعه سوم دی ماه با یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۷۴۹ وسیله نقلیه و کمترین آن به دوشنبه ۲۷ دی ماه با یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۱۵ وسیله نقلیه بر می‌گردد. که البته این آمارها در هفته پایانی دی ماه به دلیل شرایط جوی و بارش‌های سنگین برف و باران در اکثر استان‌های کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 

ارسال نظر