در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۰۲:۳۵:۳۵
کد خبر: ۱۸۴۴۴۳

تردد در۲۲ شهر کشور  نیاز به اخذ مجوز دارد

فرمانداری تهران اعلام کرد، هم‌اکنون تنها ۲۲ شهر کشور در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و‌‌ سایر مناطق و شهرهای کشور زرد و آبی هستند. از همین رو، تردد در این 22 شهر نیاز به اخذ مجوز دارد. به گزارش فارس، ایمان قربانی، مدیرروابط عمومی فرمانداری تهران با اعلام اینکه با زرد شدن بسیاری از مناطق کشور دیگر به مجوز تردد هم نیازی نیست، افزود: تنها برای تردد در همان ۲۲ شهر که متاسفانه تاکنون نارنجی هستند نیاز است که شهروندان تهرانی مجوز تردد از فرمانداری تهران اخذ کنند.  مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران با بیان اینکه تمام خواهش و درخواست ما از شهروندان تهرانی این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را به مانند گذشته و‌حتی بیشتر از قبل رعایت کنند تصریح کرد: هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی ممکن است تمام دستاوردهای اخیر را از بین ببرد.  وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۶درصد استان تهران دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و‌ این رقم آمار خوبی است که با تلاش شبانه روزی کادر درمان بهتر هم خواهد شد.

شهردار تهران: اختلاف‌نظری با دولت وجود ندارد

شهردار تهران گفت: یکی از مشکلات همیشگی تهران تقابل شهرداری با استانداری و وزارت کشور و دولت بوده است اما در این دوره خوشبختانه هیچ دوگانگی و اختلاف نظری وجود ندارد. به گزارش مهر، علیرضا زاکانی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با کارگروه‌های کمیسیون خدمات شهری در جمع خبرنگاران درباره دیدار خود با رییس‌جمهور بیان کرد: یکی از مشکلات همیشگی تهران تقابل شهرداری با استانداری و وزارت کشور و دولت بوده است اما در این دوره خوشبختانه هیچ دوگانگی و اختلاف نظری وجود ندارد و حضور بنده در هیات دولت ظرفیت خوبی ایجاد کرده و اهتمام رییس‌جمهور در مسائل شهری نیز بسیار اهمیت دارد. وی ادامه داد: رییس‌جمهور نیز ایده‌های زیادی برای مسائل شهر ازجمله ترافیک، حمل و نقل و غیره داشتند که در حال پیش روی است و امروزه بهترین ارتباط را با وزرا و دیگر مسوولان داریم. وی درباره انتقاد برای اعضای شورای شهر به عدم حضور اعضا در جلسه با رییس‌جمهور گفت: این جلسات چارچوب خود را دارد اما در هفته‌های آینده دیداری با دیگر مسوولان خواهیم داشت که اعضای شورا هم خواهند بود. زاکانی درباره استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر نیز گفت: ما باید به سمت شهری ایمن‌تر و بهینه‌تر برویم. در حوزه برق دو بار با وزیر نیرو صحبت کردم و ایشان ماموریتی را به متولیان دادند و برای روشنایی تهران و دکل‌های شهر که حدود ۵۲۰ هکتار فضا گرفته‌اند، تفاهمی ایجاد شد.

چمران: مشکلات محیط‌زیستی در تهران حرف اول را می‌زند

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از نخبگان در مدیریت شهری گفت: مشکلات محیط‌زیست در پایتخت حرف اول را می‌زند. به گزارش ایرنا، چمران در جریان نخستین نشست هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: امیدواریم مشکلات آب و هوا، ترافیک و فضای سبز تهران را حل کنیم. او با این اینکه پایتخت در گذشته یک باغ شهر بود اما به کارگاه‌های ساختمانی تبدیل شده است، افزود: این کلان‌شهر به محلی آسیب رسان برای جان انسان‌ها تبدیل شده است و شرایط کنونی بر هوش کودکان، قدرت زندگی و سلامت شهروندان تاثیر می‌گذارد. وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله سلامت در تهران، اظهار کرد: باید بیشتر به مساحت فضای سبز تهران اضافه شود و تلاش داریم که خدمات مختلف را به شهروندان ارایه کنیم. چمران با بیان اینکه سرانه فضای سبز از ۸.۵ به ۱۶.۵ متر مربع رسیده است، تاکید کرد که سلامت و آرامش شهر در درجه اول اهمیت قرار دارد. وی گفت: اکنون در تهران، ده‌ها هزار میلیارد بدهی داریم و این بدهی انباشت شده را باید پرداخت کنیم.

عدم تناسب زیرساخت‌های شهری با میزان جمعیت 

مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با طرح این پرسش که آیا امکان توسعه زیرساخت‌ها و خدمات شهری نیز به موازات رشد جمعیت شهرها وجود دارد یا خیر؟ گفت: موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم که هم‌اکنون نیز زیرساخت‌های شهری با میزان جمعیت موجود، متناسب نیست و یک عقب‌ماندگی جدی در این حوزه وجود دارد. به گزارش ایسنا، پیرهادی در نشست هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال ۲۰۰۷ جمعیت شهرنشین جهان برای اولین‌بار از مرز ۵۰ درصد گذشت و پیش بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۳۰ یعنی کمتر از ۹ سال دیگر از مرز ۶۵ درصد نیز بگذرد. در سال ۲۰۳۰ از هر سه نفر جمعیت جهان ۲ نفر آن در شهرها زندگی می‌کنند.  وی تاکید کرد: علاوه بر شهرنشینی، مشکلات مربوط به تغییر اقلیم، امنیت غذا و آب، بحران‌های اجتماعی – اقتصادی، نزاع‌ها و درگیری‌های داخلی و اپیدمی‌ها نیز از معضلات قرن حاضر هستند. این مشکلات مخصوصا در کشورهای کمتر توسعه یافته و به ویژه در شهرها نمایان‌تر خواهند بود.

 

ارسال نظر