اخبار

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۸۸۵

تکذیب ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به گرجستان

ایلنا |رییس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان اظهار داشت: در حال حاضر بارها و کامیون‌های ایرانی به راحتی وارد خاک گرجستان می‌شوند. سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد انتشار برخی از اخبار مبنی بر ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به گرجستان اظهار داشت: در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر بارها و کامیون‌های ایرانی به راحتی وارد خاک گرجستان می‌شود. وی افزود: اگر فردا مشکل یا مورد جدید به وجود بیاید آن موضوع دیگری است؛ اما تا این لحظه هیچ مشکلی برای ورود به گرجستان وجود ندارد.

درخواست ارزی از بانک مرکزی

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران از بانک مرکزی خواست که نسبت به تبیین رویه بانکی لازم جهت ایجاد امکان پرداخت هزینه دموراژ حتی به صورت ارز به نرخ نیمایی فراهم شود. در متن نامه دبیر این اتحادیه به معاون ارزی بانک مرکزی آمده است: «همانطور که استحضار دارید، هزینه دموراژ از جمله هزینه‌های متعارف در تجارت خارجی بوده که به ویژه در سال‌های اخیر با توجه به شرایط ویژه کشور سهم رو به افزایشی را در هزینه‌های واردات به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه در رویه‌های بانکی جاری، ردیفی برای تامین هزینه‌های دموراژ پیش‌بینی نشده است، این امر مشکلات زیادی جهت پرداخت این ارقام به ویژه در حوزه حسابرسی مالیاتی در پی داشته است. بنابراین ضمن ارسال نامه شماره ۲۳۵/۷۲۵۸ /ص مورخ هفدهم مهرماه سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور، خواهشمند است نسبت به تبیین رویه بانکی لازم جهت ایجاد امکان پرداخت هزینه دموراژ حتی به صورت ارز به نرخ نیمایی را فراهم فرمایید.»

پیش‌بینی افزایش صادرات به عراق در نیمه دوم  

فارس|عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به عوامل رشد صادرات ایران به عراق در شهریور امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود صادرات کشورمان به عراق در نیمه دوم سال افزایش یابد. سید حمید حسینی در مورد وضعیت صادرات ایران در 6 ماهه ابتدای امسال، گفت: از ابتدای امسال تاکنون به‌طور متوسط هر ماه ارزش صادرات ایران به عراق حدود 500 تا 600 میلیون دلار بوده است که روند نسبتا خوبی برخوردار بوده است. وی افزود: اگرچه بخشی از رشد صادرات ایران به عراق در 6 ماه ابتدای امسال به علت افزودن ارزش صادرات گاز سال گذشته ایران به عراق در آمار صادراتی خرداد ماه امسال است، اما به‌طور کلی روند صادرات کشورمان به عراق خوب است. حسینی علت رشد صادرات در شهریور نسبت به مرداد امسال را برگزاری مراسم اربعین عنوان کرد و گفت: در این ایام صادرات برخی اقلام خوراکی و همچنین برخی اقلام مصرفی از قبیل ظروف یک‌بار مصرف افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز نیز در صادرات به عراق موثر بوده است، بیان داشت: معمولا هر سال در نیمه دوم سال صادرات ایران به عراق افزایش می‌یابد، لذا پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری نیز صادرات در نیمه دوم سال به عراق افزایش یابد.

کاهش زمان استعلامات صنفی از نیروی انتظامی

رییس و هیات رییسه اتاق اصناف ایران به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی با سرهنگ علی نوروزی، رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و معاونان این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، رییس اتاق اصناف ایران در این دیدار ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: همکاری اصناف و پلیس اماکن سابقه‌ای درخشان دارد و این تعامل و همکاری در ایامی که کشور درگیر بحران بیماری کرونا بود گسترده‌تر شد و شکل تازه‌ای به خود گرفت. پلیس اماکن همانطور که انتظار می‌رفت با ورود به موضوع حفاظت از سلامت جامعه در کنار اصناف قرار گرفت. سعید ممبینی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی، برخورد پلیس اماکن با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند توأم با حفظ عزت و احترام برای آنان بوده و این موضوع علاوه بر تهران در تمامی کشور مصداق دارد. وی همچنین با اشاره به شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» که به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کاهش زمان استعلامات صنفی با راه‌اندازی سامانه‌ای بدین منظور، یکی از اقدامات مثبتی است که با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله پلیس اماکن محقق شده است. ممبینی همچنین به نقش متقابل اصناف در تأمین امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: هر کجا که چراغ مغازه‌ای روشن باشد مردم احساس امنیت بیشتری دارند. علاوه بر این، اصناف همواره در تعامل با پلیس در برقراری امنیت اقتصادی و اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و پیوند اصناف و نیروی انتظامی محکم و استوار است. رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رییس و هیات رییسه اتاق اصناف ایران به موجب این دیدار گفت: همکاری و تعامل اصناف و نیروی انتظامی چشمگیرتر از گذشته است. سرهنگ علی نوروزی افزود: پلیس اماکن همواره تلاش دارد تا نگاه سلبی به هیچ قشر و گروهی نداشته باشد و در خصوص اصناف نیز همین‌طور است. اصناف و بازاریان برای تأمین معاش خود و خدمت به مردم زحمت می‌کشند و ما باید مسیر فعالیت را برای آنان هموار کنیم. در واقع اصناف همواره در کنار پلیس بوده‌اند و این همراهی دو سویه است.

 

ارسال نظر