روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۰۱۸

  حضور مردم در انتخابات خوب  و معنادار است؛ پاد|

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه مردم حرف خود را پای صندوق رای می‌زنند، گفت: در ساعات اولیه انتخابات حضور مردم خوب و معنادار است. اسحاق جهانگیری در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس خبرهایی که از سراسر کشور داریم حضور مردم در انتخابات در ساعات اولیه رای‌گیری مشابه انتخابات گذشته خوب و معنادار است. وی ادامه داد: مجلس یکی از نهادهای مهم و موثر کشور است که نقش تعیین‌کننده در حل مشکلات مردم دارد. دولت و مجلس با همکاری یکدیگر می‌توانند در این زمینه قدم‌های بزرگ بردارند. امیدوارم نمایندگان با رای قاطع مردم انتخاب شوند و مجلس آینده بتواند گره‌های اقتصادی و معیشتی، سیاست خارجی و مسائل فرهنگی را باز کنند. ما در دولت با همکاری مجلس امیدواریم در این زمینه‌ها به راهکارهای خوبی برسیم.

  به همکاری نزدیک با ایران برای مقابله با کرونا ادامه خواهیم داد؛ ایسنا |

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور به همکاری نزدیک خود با ایران در جهت مقابله با ویروس کووید 19 ادامه خواهد داد. گنگ شوانگ، دیروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد: ما وضعیت ویروس کووید 19 در ایران را تحت نظر داریم و فوت دو تن بر اثر این ویروس را تسلیت می‌گوییم. وی در ادامه گفت: ایران و چین قاطعانه در کنار یکدیگر با این بیماری در نبرد هستند. دولت و مردم ایران کمک‌ها و حمایت‌های باارزشی را نسبت به چین ارایه داشتند. محمدجواد ظریف نیز اولین وزیر امور خارجه‌ای بود که به‌طور عمومی از چین حمایت کرد. این سخنگو افزود: چین به همکاری، هماهنگی و ارتباط نزدیک خود با ایران ادامه می‌دهد تا هر چه زودتر با این ویروس مسری مقابله کنیم و مردم هر دو کشور را در سلامت کامل نگه داریم.

  حضور در انتخابات، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند؛ مهر |

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: حضور در انتخابات، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و می‌کند. هادی طحان نظیف در حاشیه بازدید از حوزه انتخابیه مسجد نارمک تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در این انتخابات نیز همانند انتخابات سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم در آغازین ساعات رأی‌گیری بودیم. طحان نظیف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات آبروی کشور است و در بعد بین‌المللی این آبرو، اعتبار و مشروعیت کشور و ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند از سویی دیگر این حضور، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و می‌کند.

   بدون شک پیروز واقعی انتخابات

مردم هستند؛ خبرآنلاین |

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند. دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری ودبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در مسجد ولی عصر تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه حضور پرشور مردم باز هم دشمن را ناامید کرد و این پای کار بودن مردم فقط یک پیام دارد، اینکه دشمن حتی با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌های معاند نمی‌تواند خللی در وحدت مردم ایجاد کند. وی با بیان اینکه بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند، اظهار داشت: مردم قطعا گلایه‌ها و دغدغه‌هایی دارند و این وظیفه مسوولان را سنگین‌تر می‌کند که حتما خواسته‌های مردم را گوش داده و امیدواریم مجلس بعدی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم انجام دهد.

  دیدار ملک سلمان و پمپئو  با محوریت ایران؛ ایلنا |

مایک پمپئو و ملک سلمان با محوریت مقابله با ایران با یکدیگر دیدار کردند. مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در توییتر خود درباره دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نوشت: وزیر خارجه مایک پمپئو با پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در مورد مسائل دوجانبه منطقه‌ای و نگرانی‌ها در مورد مشکلات کنسولی و حقوق بشری صحبت شد.

  دیدار سفیر ایران با سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛ باشگاه خبرنگاران |

در دیدار سخنگوی وزارت خارجه روسیه و سفیر ایران در مسکو راه‌های گسترش تعاملات رسانه‌ای بین دو کشور بررسی شد. کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو با «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این دیدار بر لزوم اتخاذ تدابیر مشترک برای مقابله با تهدیدات رسانه‌های مخالف و اخبار جعلی درباره دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد. کاظم جلالی سفیر ایران نیز در این ملاقات ضمن تشکر از مواضع سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص مسائل ایران، با اشاره به تشکیل کمیته همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور، تقویت و اهمیت این نهاد در مقابله با اخبار جعلی و دسترسی به منابع موثق توسط رسانه‌های دو کشور را یکی از راهکار‌های مقابله با این تبلیغات برشمرد. همچنین در این ملاقات دو طرف بر تداوم دیدار‌ها و ملاقات‌های دوجانبه به ویژه ارتباطات رسانه‌ای دو کشور در بخش‌های دولتی و غیردولتی توافق کردند.

 

 

ارسال نظر