کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۴۸

سفر اردوغان به الجزایر

رییس‌جمهوری ترکیه برای بررسی همکاری‌های دوجانبه و مسائل بین‌المللی به الجزایر سفر کرد. به‌گزارش روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان در پاسخ به درخواست عبدالمجید تبون رییس‌جمهوری الجزایر، طی سفر دو روزه به این کشور رفته است. در این سفر دو طرف مذاکراتی را پیرامون راه‌های حمایت از روابط دوجانبه، توسعه زمینه‌های همکاری، رایزنی پیرامون مسائل مهم مشترک بین‌المللی خواهند داشت. این دومین سفر اردوغان به الجزایر در کمتر از دو سال اخیر است.

اردن: از جزییات معامله قرن اطلاع نداریم

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه کشورش اطلاعی از جزییات طرح معامله قرن ندارد شایعه لغو قانون قطع ارتباط قانونی با کرانه باختری را رد کرد. به‌گزارش العربیه، ایمن الصفدی گفته، موضوع برقراری مجدد ارتباط قانونی با کرانه باختری هیچگاه مطرح نبوده است. آنچه در این مورد شایعه شده، صحت ندارد و در دولت اردن هم بررسی نشده است. دونالد ترامپ اعلام کرده که بزودی از جزییات طرح معامله قرن برای حل و فصل مساله فلسطین رونمایی می‌کند.

تشویق طالبان  به کاهش خشونت‌ها

دیپلمات ارشد حوزه امور جنوب آسیا در وزارت خارجه امریکا گفته، واشنگتن طالبان را از طریق مذاکره‌کنندگانش در شهر دوحه تشویق می‌کند تا با کاهش خشونت‌ها در افغانستان موافقت کنند و لازم است این خشونت‌ها به نحوی کاهش یابند که افغان‌ها آن را احساس کرده و ارج بنهند. این در حالی است که دولت افغانستان تاکید کرده طالبان باید نه با کاهش خشونت بلکه باید با آتش‌بس موافقت کند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ اخیرا در دیدار با اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، در داووس بر کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان تاکید کرده است.

تکذیب فروش املاک وزارت خارجه عراق در امریکا

وزارت خارجه عراق اخبار فروش زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر در واشنگتن که سفارت این کشور در آنجا قرار دارد را تکذیب کرد. به‌گزارش ایسنا، وزارت خارجه عراق اعلام کرده: «املاک عراق در خارج که مراکز دیپلماتیک در آنجا مستقر است به همان صورت قبل باقی است و هیچ تغییری نکرده است. ما هیچ ملک یا ساختمانی را نفروخته‌ایم و برای حفظ تمامی املاکمان در خارج از کشور به هماهنگی می‌پردازیم.» گفته شده بود وزارت خارجه عراق قطعه زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر را فروخته و به جای آن زمینی دورتر از مرکز شهر با مساحت ۵۰۰ متر خریداری کرده است.

 

ارسال نظر