کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۱:۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۶۱۷۳۶

تکذیب آغاز عملیات‌های مشترک عراق و امریکا

سخنگوی دولت عراق ازسرگیری عملیات‌های مشترک نیروهای محلی را با نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا تکذیب کرد. سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق در امور نظامی گفته نیروهای ائتلاف برای انجام عملیات‌های مشترک اجازه‌ای از بغداد دریافت نکرده‌اند. نیروهای ائتلاف نزدیک به دو هفته پیش اعلام کرده بودند به سبب حمله‌های راکتی به چند پایگاه در عراق عملیات نظامی خود را متوقف کرده‌اند.

پیشرفت مذاکرات امریکا و طالبان

طالبان اعلام کرده که نمایندگان امریکا و این گروه در مورد امضای توافقنامه صلح و مراسم آن گفت‌وگو کرده‌اند. به‌گزارش طلوع، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته مذاکرات از پنجشنبه به این‌سو آغاز شده و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.گفته شده، طالبان تنها بر سر کاهش خشونت در شهرهای بزرگ توافق کرده‌اند. این در حالی است که دولت افغانستان تاکید دارد کاهش خشونت معنی ندارد و طالبان به صورت کامل آتش‌بس اعلام کنند.

مرکل به ترکیه می‌رود

صدر اعظم آلمان قرار است ۲۴ ژانویه جاری در یک سفر کاری به ترکیه رفته و با رجب طیب اردوغان دیدار کند. به‌گزارش تاس، برلین یکشنبه (فردا) میزبان نشست بین‌المللی درباره لیبی است که انتظار می‌رود در این نشست علاوه بر اردوغان، ولادیمیر پوتین رییس‎جمهور روسیه، و امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه، هم شرکت کنند. همچنین بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا، و مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، هم در این نشست حضور خواهند داشت.

پنتاگون آموزش عربستانی‌ها را از سر می‌گیرد

پنتاگون اعلام کرده آموزش بیش از ۸۰۰دانشجوی افسری عربستانی در روزهای آینده در خاک امریکا از سر گرفته خواهد شد. به‌گزارش الجزیره، این پیام پنتاگون حدود ۶ هفته بعد از آن اعلام می‌شود که سه تن در تیراندازی یک دانشجوی افسری عربستانی در محل پایگاه پنساکولا متعلق به نیروی دریایی امریکا در فلوریدا کشته شدند. در پی این رخداد، پنتاگون تمامی آموزش‌های میدانی و پروازی را برای ۸۵۰دانشجوی عربستانی این پایگاه متوقف کرد.

 

ارسال نظر