روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۰۹۷

   آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها

در هیات‌های اجرایی؛ تعادل|

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی آغاز شده است. عباسعلی کدخدایی در پیامی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد نوشت: فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی آغاز شده است. اعضای هیات‌های اجرایی باید در بررسی سوابق و صلاحیت داوطبان، دقت کافی داشته باشند، مبادا حق مردم و داوطلبان تضییع شود. شورای نگهبان نیز بر اساس قانون و در فرصت مقرر به شکایت داوطلبان رسیدگی خواهد کرد.

  خویشتن‌داری در برابر ایران بهترین پاسخ است؛ ایسنا|

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا با بیان اینکه این کشور در موقعیتی پر خطر با ایران قرا دارد، گفت که باید در مقابل ایران خویشتن‌دار بود. به گزارش روزنامه میلیتری تایمز، مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در جمع قانون‌گذاران این کشور گفت که ایران باید درباره اقداماتش «بسیار بسیار مراقب باشد. میلی در ادامه گفت: ما با ایران در یک دوره خطر افزایش یافته قرار گرفته‌ایم. خویشتن‌داری در این وضعیت، پاسخی مناسب است. این مقام امریکایی در پاسخ به سوال یکی از قانون‌گذاران که چه زمانی خویشتن داری امریکا، توسط ایران به عنوان ضعف تعبیر خواهد شد، توضیح داد: توپ در زمین ایران است؛ اینکه چگونه واکنش نشان بدهند و اندازه و گستره آن چقدر باشد، تعیین‌کننده پاسخ امریکا خواهد بود.

  ۲۴۱ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند؛ باشگاه خبرنگاران|

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری تاکنون ۲۴۱ نفر نام‌نویسی کردند. موسوی، با اعلام ثبت نام ۲۴۱ نفر تاکنون در این انتخابات، گفت: به تفکیک استانی از استان قم ۱۱۵ نفر، استان تهران ۸۲ نفر، استان خراسان رضوی ۱۶ نفر، استان خراسان شمالی ۱۸ نفر و استان فارس ۱۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

  معافیت‌های مالیاتی هنرمندان نیاز

 به مجوز مجلس دارد؛ تسنیم|

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه هنرمندان پردرآمد نباید مشمول معافیت مالیاتی شوند، گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان باید به تصویب مجلس برسد. علیرضا سلیمی با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره معافیت مالیاتی هنرمندان، اظهار داشت: دولت نباید هنرمندانی که درآمد بسیار بالایی دارند، از پرداخت مالیات معاف کند. نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان پردرآمد هستند، و باید ماند سایر اقشار مالیات بپردازند ادامه داد: لازم است تبصره‌ای به این قانون اضافه شود تا هنرمندان پردرآمد مالیات خود را پرداخت کنند و مشمول معافیت‌های مالیاتی نشوند.

  نیازمند روش‌های جدید در پیشبرد دیپلماسی هستیم؛ ایلنا|

دبیر شورای روابط خارجی با ببان اینکه کشور به این جمع‌بندی رسیده که سیاست همسایگی‌مان را توسعه دهیم، تاکید کرد: برای موفق بودن و داشتن روابط خوب با کشورها باید مناسبات اقتصادی داشت. در چنین شرایطی روابط ما پایدار خواهد بود. محمد باقر خرمشاد در مراسم اختتامیه المپیاد شبیه‌سازی مذاکرات بین‌المللی ابتکار صلح هرمز مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه کشور به این جمع‌بندی رسیده در سیاست همسایگی‌مان باید اقتصاد پایه باشد، تصریح کرد: برای موفق بودن و داشتن روابط خوب با کشورها باید مناسبات اقتصادی داشت. در چنین شرایطی روابط ما پایدار خواهد بود. تحریم این مساله را بیشتر به ما تحمیل کرده که مثبت هم است.

  انتقاد از رویکرد کارشکنانه غرب در قبال کشورهای مستقل؛ ایسنا|

رییس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: مردم کشورهای آسیایی باید فلسفه سیاسی امروز خود را بر اساس ارزش‌های تمدنی و فرهنگی خود تدوین کنند. سیدکمال خرازی، در دیدار با پروفسور یان شوئه تونگ، استاد برجسته و رییس موسسه روابط بین‌الملل دانشگاه شینخوا با انتقاد از رویکرد کارشکنانه قدرت‌های غربی در قبال کشورهای مستقل تاکید کرد: امضای سند جامع همکاری‌های 25 ساله بین ایران و چین، امکان تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف را فراهم خواهد کرد. یان شوئه تونگ، نویسنده کتاب تفکر چین باستان و قدرت چین مدرن نیز در این دیدار اهمیت قدرت رهبری برای موفقیت اصلاحات در هر کشوری را مورد تاکید قرار داد.

  تحریم‌های یک‌جانبه امریکا ناقض

اصول حقوق بشر است؛ خبرآنلاین|

نماینده کشورمان در سی وسومین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ صلیب‌ سرخ و هلال احمر، تحریم‌های یک‌جانبه امریکا را ناقض اصول بنیادین بشردوستانه و حقوق بشر دانست. در جریان برگزاری‌سی وسومین‌ کنفرانس‌بین‌المللی‌صلیب‌ سرخ و هلال احمر هیات امریکا به همراه هیات‌های کانادا و انگلیس با تصویب بند پیشنهادی‌کشورمان‌ راجع به آثار منفی تحریم‌ها بر ارایه کمک‌های بشردوستانه به انسان‌های متاثر از بلایای طبیعی‌ مخالفت کرد. مخالفت علنی امریکا با ابراز نگرانی کنفرانس راجع به آثار منفی تحریم‌ها بر امور بشردوستانه به روشنی دروغ بودن ادعاهای این کشور مبنی بر مستثنی بودن موضوعات بشردوستانه از شمول تحریم‌ها را ثابت کرد. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از کشورها از ایده پیشنهادی ایران حمایت کرده بودند.

 

ارسال نظر