روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۰۱۲

  تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت استاد موسوی‌قهار؛ باشگاه خبرنگاران|

معاون ارتباطات مردمی دفتر رهبر معظم انقلاب از تسلیت ایشان در پی درگذشت استاد موسوی‌قهار خبر داد. سیدعلی مقدم در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سیدقاسم موسوی قهار اظهار داشت: استاد موسوی‌قهار در بین دعاخوانان، شخصیت برجسته و سرآمدی بود و رهبر معظم انقلاب هم عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند. پس از دریافت خبر درگذشت ایشان که خدمت حضرت آقا رسیدم و این خبر را به ایشان دادم، مقام معظم رهبری متأثر شدند و برای مرحوم موسوی دعا کردند و فرمودند: از طرف من به خانواده ایشان تسلیت بگویید. رییس شورای عالی قرآن در ادامه افزود: بنده هم پیام تسلیت حضرت آقا را به همسر مرحوم موسوی‌قهار رساندم و حسب وظیفه، در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردم. از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران الهی را مسألت می‌کنم. ان‌شاءالله که جامعه ما قدرشناس چنین شخصیت‌هایی باشد.

  سران ایران و ژاپن ۲۹ آذر دیدار می‌کنند؛ ایلنا|

منابع آگاه خبر دادند که سران ایران و ژاپن ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) دیدار می‌کنند. به گزارش کیودو یک منبع آگاه دیروز گفت: ژاپن و ایران در حال انجام مقدمات دیدار رهبران دو کشور در تاریخ ۲۰ دسامبر هستند. این منبع افزود: حسن روحانی رییس‌جمهور ایران تصمیم دارد که عصر ۱۹ دسامبر وارد ژاپن شود. اگر سفر حسن روحانی محقق شود، این اولین سفر یکی از روسای جمهور ایران از زمان سفر اکتبر سال ۲۰۰۰ محمد خاتمی خواهد بود.

  رویکرد مردمی بسیج به اشتغال‌زایی هوشمندانه است؛ فارس|

علی لاریجانی، اقدامات بسیج در حوزه اشتغال‌زایی را هوشمندانه ارزیابی کرد و گفت: بدنه مردم و صنایع کوچک به ارتباط با بسیج نیاز دارند تا صدای آنها به مسوولان برسد. لاریجانی در دیدار سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج، حرکت هوشمندانه‌ای را در شرایط حساس کنونی دنبال می‌کند، گفت: رویکرد اجتماعی بسیج در ارتباط با بدنه مردم در شرایط فعلی به نحوی که به تسهیل در امر اشتغال منجر می‌شود، کاری دقیق و درست است. وی در ادامه با تأکید بر اینکه سازمانی قوی همچون بسیج باید متولی کار مردم باشد، عنوان کرد: صدای صنایع کوچک در کشور به جایی نمی‌رسد و نیازمند ارتباط با سازمانی همچون بسیج هستند تا فعالیتشان ادامه یابد. رییس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به حوزه صنایع دستی برای صادرات بسیار مهم و موثر است و بسیج باید به تثبیت نام و شهرت تجاری محصولات داخلی و ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت به کارآفرینان کمک کند.

  درخواست «مطهری» از رهبر انقلاب برای حل اختلاف مجلس و مجمع تشخیص؛ ایسنا|

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در نامه‌ای به رهبر انقلاب رویه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انطباق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام را موجب متوقف شدن برخی مصوبات مجلس دانست و خواستار صدور دستور مقتضی برای حل این مشکل شد. در بخشی از نامه علی‌ مطهری آمده است:« در خصوص روشی که برای انطباق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام عمل می‌شود، به نظر می‌رسد که این روش برخلاف قانون اساسی است. مصوبه مجلس را فقط شورای نگهبان می‌تواند از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی بررسی کند و نظر بدهد. اینکه شورای نگهبان به استناد نظر مجمع تشخیص مصلحت عدم انطباق با سیاست‌های کلی را بدون آنکه نظر خودش باشد خلاف قانون اساسی به شمار می‌آورد محل بحث است. مستدعی است برای حل این مشکل که باعث متوقف شدن برخی مصوبات مجلس شده است دستور مقتضی صادر فرمایید. قبلا از حسن توجه جناب‌عالی سپاسگزارم.»

  رای پرونده محمدعلی نجفی صادر شد؛ مهر|

حمیدرضا گودرزی وکیل محمد علی نجفی از صدور حکم دادگاه برای محمدعلی نجفی خبر داد. وکیل نجفی در رابطه با جزییات حکم گفت: با توجه به کلیات برآورد این است که دادگاه قتل را عمد تشخیص داده است این در حالی است که تشخیص و ادله ما بر غیرعمدی بودن قتل است. وی افزود: در سامانه ثنا رأی را دیده‌ایم اما ابلاغ نشده است. گودرزی تصریح کرد: اگر مسائل حبس یا غیره مطرح باشد قطعا ما به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد. وکیل نجفی در پاسخ به این سوال که تاثیر اعلام رضایت ‌خانواده مقتول تاثیری در حکم دارد؟ گفت: احتمالا دادگاه در رابطه با قصاص رای به موقوف تعقیب داده است. گودرزی تصریح کرد: دادگاه با نگاه به قتل عمد حکم داده است.

  آیت‌الله یزدی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد؛ حوزه نیوز|

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات میان دوره مجلس خبرگان رهبری از استان قم کاندیدا شد. در پی برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم، پیش از ظهر دیروز نماینده آیت‌الله یزدی با حضور در فرمانداری قم به نمایندگی از وی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم ثبت‌نام کرد. گفتنی است تا پایان وقت ثبت نام روز گذشته 75 نفر برای این انتخابات در قم ثبت نام کرده بودند.

 

ارسال نظر