ایستگاه

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۶۲۸
ایستگاه

نمایشگاه آثار «داوینچی» در اسکاتلند

بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار «داوینچی» در اسکاتلند، امروز در شهر «ادینبرا» آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه‌ که «لئوناردو داوینچی: یک عمر هنر نقاشی کشیدن» نام دارد در گالری ملکه واقع در کاخ ‌«هولی رود» و به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند برگزار می‌شود. حدود ۸۰ طراحی «داوینچی» که از مجموعه خصوصی خاندان سلطنتی بریتانیا امانت گرفته شده‌اند، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایشگاه سلیقه «داوینچی» و طرز فکر او را در خلق آثار هنری مورد بررسی قرار خواهد داد. مجموعه‌ای از برترین طراحی‌های این هنرمند بر اساس موضوع و در گروه‌های جداگانه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند. تعدادی از طراحی‌های اولیه تابلوهای مشهور «داوینچی» از جمله طراحی‌ اولیه تابلو نقاشی «مریم مقدس، کودک و حنای قدیس» و چهار طراحی‌ از شش طراحی به جامانده از نقاشی «شام آخر» نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. تعدادی از طراحی‌های آناتومی که توسط «داوینچی» انجام شدند نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. دو پرتره‌ به جامانده از «لئوناردو داوینچی» که یکی از آنها توسط شاگردش Francesco Melzi خلق شد و پرتره دیگری که از دوران کهنسالی «داوینچی»

 توسط دستیارش خلق شد نیز از دیگر آثار مهم این نمایشگاه هستند. در ماه فوریه سال جاری، ۱۴۴ طراحی “داوینچی» متعلق به مجموعه خصوصی خاندان سلطنتی بریتانیا به‌طور همزمان در ۱۲ نمایشگاه در سراسر بریتانیا به نمایش گذاشته شد.

برترین برنامه‌های آسیایی معرفی شدند

برگزیده‌های ۲۰۱۹ جایزه‌ای بی‌یو (اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) در حالی روز گذشته معرفی شدند که نام برنامه‌ای از صداوسیمای ایران در بین برگزیدگان به چشم نمی‌خورد. مراسم معرفی برگزیدگان جایزه «ای بی‌یو» ۲۰۱۹ روز گذشته در هتل کیو پلازا توکیوی ژاپن برگزار شد و در جریان آن اسامی بهترین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین رسانه‌های جدید اعلام شد. این مراسم که هر ساله در جریان مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود، مهم‌ترین رویدادی است که در جریان آن برترین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی این قاره معرفی می‌شوند. امسال از ایران تنها یک نمایش رادیویی با عنوان «آسانسور» به بخش نیمه‌نهایی راه پیدا کرده بود که این نمایش هم در نهایت نتوانست عنوانی را در بخش پایانی از آن صداوسیمای کشورمان کند. «آسانسور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی آذری در صداوسیمای گیلان ساخته شده است و پیش‌تر هدهد زرین جشنواره تولیدات استانی را از آن خود کرده بود. اما با معرفی برترین برنامه‌های رادیویی آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۹، در بخش برنامه‌های رادیویی، ان اچ کی ژاپن عنوان بهترین نمایش رادیویی را کسب کرد و رادیوی جمهوری اندونزی (با دو برنامه)، رادیوی ملی چین (دو برنامه)، شبکه بنگلادش (دو برنامه) و رادیو جمهوری فیجی عناوین برتر در ساختارهای مستند، خبر و... را از آن خود کردند.

 

ارسال نظر