نقش کتابداران در افزایش سرانه مطالعه قابل انکار نیست

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۳۶
نقش کتابداران در افزایش سرانه مطالعه قابل انکار نیست

چهارمحال و بختیاری|

مدیرکل تامین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابداران با توجه به اینکه عینی‌ترین و واقعی‌ترین نوع مواجهه با مردم را در حوزه کتاب برعهده دارند می‌توانند بیشترین تاثیر را در ترغیب و تشویق مردم به کتابخوانی ایفا کنند و این نقش قابل انکار نیست.سیدباقر میرعبدالهی دیروز در آیین گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از کتابداران برتر این استان افزود: نقدهای بسیاری به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور وجود دارد که نیازمند نگاه آسیب‌شناسانه است اما با توجه به فضای تقدیر از کتابداران برتر ترجیح داده می‌شود که بازگوی این نقد را به زمان دیگری موکول کنیم.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش کتابداران، در خطاب به تلاشگران عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: قدر خود را بدانید چراکه نقشی که در راستای رونق کتاب و کتابخوانی ایفا می‌کنید رسالت مهم و اثرگذار است.

میرعبدالهی خاطرنشان کرد: بی‌تردید بخش زیادی از انتظاراتی که در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی وجود دارد متوجه کتابداران است و این نقش و رسالت مهم همواره مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی از نهاد کتابخانه‌های عمومی با عنوان مردمی نهاد یاد کرد و گفت: مهم‌ترین نهاد فرهنگی که فعالیت خود را از پشت میزها به میان مردم انتقال داده است، همین نهاد است.شهرام مقدس افزود: باید برای ترغیب مردم به خواندن کتاب‌هایی مطابق با سلایق مختلف برای رده‌های سنی مختلف عرضه کرد.

 

ارسال نظر