دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۳۷

حل مشکل تخلیه شارژ  با آپدیت جدید «آی‌اواس»

اپل آپدیت جدید سیستم عامل «آی‌اواس» را عرضه کرده است. این آپدیت مشکل تخلیه سریع شارژ دستگاه‌ها را برطرف می‌کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اپل همچنان مشغول ترمیم باگ‌های نسخه جدید iOS است. این شرکت آپدیت آی‌اواس ۱۳.۱.۱ را منتشر کرده که چند مشکل مهم را برطرف می‌کند. مهم‌ترین مشکلی که با این آپدیت برطرف می‌شود، تخلیه سریع شارژ باتری دستگاه‌های کاربران در سراسر جهان است. علاوه بر آن این آپدیت راه‌حلی برای مشکل سیری در شناسایی درخواست‌های کاربران در آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز ارایه کرده است. همچنین اختلالات در ثبت بک‌آپ از اطلاعات دستگاه‌ها نیز با کمک این آپدیت iOS برطرف می‌شود. در کنار این موارد آی‌اواس ۱۳.۱.۱ اختلالات مربوط به اپلیکیشن‌های کیبورد طرف سوم و کند شدن عملیات سینک Reminders را نیز برطرف می‌کند.

یک گوشی تاشوی دیگر در راه است

گزارش‌ها حاکی است که گوشی هوشمند تاشوی موتورولا تا پایان سال جاری میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد. به گزارش ایسنا، حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند تا جایی که اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد رونمایی گلکسی‌فولد سامسونگ و هواوی ایکس تاشو بود. این روزها که بازار معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر و تاشدنی بسیار داغ و پر تب‌وتاب شده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به سمت‌وسوی طراحی و توسعه این محصولات روی آورده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد. حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشرشده در وب‌سایت gsmarena نشان می‌دهد که گوشی هوشمند تاشوی موتورولا ریزرفون (Motorola RAZR phone) تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. نسخه معروف و قدیمی گوشی‌های موتورولا ریزرفون که توانست در طول مدت عمر خود در بازارهای جهانی بالغ بر ۳۰ میلیون دستگاه بفروشد، به تازگی از سوی این شرکت بازطراحی شده و با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید و برخی فناوری‌های جدید همچون گوشی‌های تاشو و مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر قصد ورود به بازارهای جهانی را دارد.

امکان جست‌وجو در بخش نظرات یوتیوب

یوتیوب فیلتر جست‌وجوی جدیدی را ارایه کرده که جست‌وجو در بخش نظرات را برای تولیدکنندگان ویدئوها ساده‌تر و از این طریق پاسخ دادن به هر نظر را تسهیل می‌کند. به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، یوتیوب در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده که این فیلتر جدید جست‌وجو در بخش نظرات یوتیوب به تولیدکنندگان هر ویدئو امکان می‌دهد تا نظرات را برای یافتن سوالات مختلف، شناسه‌های کاربری مد نظر خود و غیره جست‌وجو کنند. از این طریق همچنین می‌توان اطلاعاتی در مورد تعداد مشترکان، وضعیت مشترکان، تعداد اعضای هر کانال در یوتیوب و غیره با جزییات مفصل‌تری دریافت کرد. علاقه‌مندان برای فعال کردن این قابلیت باید به بخش یوتیوب استودیو مراجعه کرده و زبانه Comments را از منوی سمت چپ انتخاب کنند و از میله ابزار فیلتر در بالای صفحه استفاده کنند. همچنین قابلیت ترکیب فیلترهای مختلف برای محدود کردن دامنه جست‌وجو در بخش نظرات نیز وجود دارد. علاوه بر این، می‌توان از کلیدواژه‌های اختصاری در این بخش برای جست‌وجو استفاده کرد. از جمله این کلیدواژه‌ها می‌توان به subs به جای subscriber یا subscribers اشاره کرد.

نفوذ هکرها به ماشین‌های رای‌گیری انتخابات ۲۰۲۰ امریکا

در حالی که بحث انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ هر روز در امریکا داغ‌تر می‌شود، هکرها به آسانی دستگاه‌های رای‌گیری را هک کرده‌اند. به گزارش دیجیاتو، گروهی از هکرهای کلاه سفید با خرید دستگاه‌های رای‌گیری از سایت eBay تست‌های نفوذی را روی این ماشین‌ها انجام داده‌اند که به هک تمامی دستگاه منجر شده است. هکرها این آزمایش را در جریان کنفرانس امنیتی Def Con پیاده کردند اما یافته‌های خود را جدیدا با مقامات واشنگتن در میان گذاشته‌اند. مشکلات امنیتی دستگاه‌های رای‌گیری شامل پسوردهای پیش‌فرض ضعیف و رمزنگاری نامطلوب بوده است. به گفته این متخصصان نه تنها افرادی که به صندوق دسترسی دارند به آسانی قادر به نفوذ هستند بلکه در صورت اشتباه مسوولان رای‌گیری مهاجمان سایبری از راه دور هم امکان هک آنها را پیدا خواهند کرد. این نخستین‌بار نیست که از ضعف امنیتی دستگاه‌های رای‌گیری سخن به میان می‌آید. تابستان گذشته گمانه‌زنی‌ها در مورد رخنه اطلاعاتی سیستم‌های انتخاباتی و پیکربندی اشتباه دستگاه‌های یکی از تولیدکنندگان ابزارهای رای‌گیری مطرح شد. بازرسی‌های قبلی نشان داده سیستم انتخابات محلی ایالت‌ها از سدهای امنیتی بسیار ضعیفی استفاده می‌کرده که دلیل آن اختصاص اندک بودجه به ارتقای آنها است.

 

ارسال نظر