اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۱۱

مهلت ۶ ماهه رگولاتوری برای پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه

رگولاتوری | سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دارندگان موافقت اصولی برای دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO)، شش ماه فرصت داد که نسبت به دریافت این پروانه اقدام کنند.

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: دارندگان موافقت اصولی برای دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO)، شش ماه فرصت دارند برای دریافت پروانه MVNO اقدام کنند.

وی افزود: براساس مصوبه ۲۹۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دارندگان موافقت اصولی دریافت پروانه MVNO حداکثر تا شش ماه فرصت دارند با حداقل یکی از اپراتورهای تلفن همراه به عنوان اپراتور میزبان قرارداد منعقد و درخواست خود را برای دریافت پروانه MVNO به رگولاتوری ارایه کنند.

حقی گفت: در صورتی که دارندگان موافقت MVNO در این بازه زمانی اقدامی نکنند، موافقت اصولی صادر شده برای آنان لغو شده و ضمانتنامه‌های حسن انجام تعهدات و پرداخت حق امتیاز دریافت شده در زمان صدور موافقت اصولی، به آنان بازگردانده می‌شود.

به گفته معاون رگولاتوری، در حال حاضر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ۹ شرکت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه و ۱۰ شرکت موافقتنامه اصولی برای دریافت پروانه MVNO اعطا کرده است.

گوگل موتور جست‌وجوی صوتی برای کودکان می‌سازد

ایونینگ استاندارد| حق امتیازی جدید نشان می‌دهد گوگل قصد دارد یک موتور جست‌وجوی اینترنتی برای کودکان نوپا ابداع کند که با دستور صوتی فعال می‌شود.

گوگل احتمالاً مشغول ابداع یک موتور جست‌وجوی اینترنتی برای کودکان نوپا است که با صوت فعال می‌شود. این شرکت بزرگ فناوری در اروپا حق امتیاز اختراعی به نام «تجربه بازی گونه جست‌وجوی صوتی برای کودکان» (Gamifying Voice Search Experience for Children  ) را ثبت کرده است.این حق امتیاز در حقیقت برای کودکانی ابداع می‌شود که هنوز به مهدکودک می‌روند. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل روی موبایل، تبلت و بلندگوهای هوشمند نصب می‌شود و اجازه می‌دهد بازی‌های رایانه‌ای مختلفی مانندSimon Says  با کمک آن فعال می‌شوند.کارشناسان آموزشی هشدار داده‌اند چنین روش‌هایی کودکان را به خود جذب می‌کند و سبب می‌شود آنها به گجت‌ها وابسته شوند.اما گوگل معتقد است یک دستیار دیجیتال به توسعه مغز کودکان کمک می‌کند. این دستیار سوالاتی علمی از کودکان می‌پرسد و در تعطیلات آنها را سرگرم می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند هدفش شناسایی، ایجاد و ارایه محتوایی مناسب برای کودکان است. طبق این حق امتیاز کودکان می‌توانند با ضربه روی حباب‌های رنگی که در نمایشگر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود، جست‌وجوی صوتی را فعال کنند و سپس با به زبان آوردن واژه مورد نظرخود درباره آن اطلاعاتی به دست آورند. این حباب‌ها به کودک نشان می‌دهد دستگاه به آنها گوش می‌کند.طبق اسناد این حق امتیاز بطور مثال هنگامی که کودک واژه «زرافه» را به زبان می‌آورد تصاویر و ویدئوهایی از آن روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

در این روند از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌شود. این دستیار به افراد اجازه می‌دهد با کمک دستور صوتی به دستگاه‌هایشان جست‌وجوهایی انجام دهند.البته کارشناسان هشدار داده‌اند چنین ابزاری خطری برای حفظ حریم شخصی کودکان به حساب می‌آید. به هرحال این حق امتیاز در حالی منتشر شده که چند هفته قبل مشخص شد کارمندان گوگل به برخی کلیپ‌های صوتی ثبت شده کاربران دسترسی دارند.

لامپ ۸ دلاری هوشمند  با فرامین صوتی کار می‌کند

اسلش گیر| وایز نام تازه‌ترین لامپ هوشمند عرضه شده در بازار است که تنها ۸ دلار قیمت دارد و به علت سازگاری با برنامه دستیار گوگل قادر به درک فرامین صوتی است.از جمله مزایای این لامپ می‌توان به فرایند ساده و سریع استفاده، امکان تنظیم نور و رنگ و روشنایی، قیمت پایین و عرضه یک اپلیکیشن هوشمند و دارای کارآیی بالا اشاره کرد.البته وایز با دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون نیز سازگاری دارد، اما نقص‌های فنی متعدد و اختلالاتی که در این زمینه وجود دارد، باعث می‌شود تا نتوان از قابلیت یادشده به خوبی استفاده کرد.شرکت سازنده این لامپ که خود وایز نام دارد، قبلاً هم یک دوربین امنیتی خانگی به بازار فرستاده بود که تنها ۲۰ دلار قیمت داشت و این محصول هم با استقبال خوبی مواجه شده بود. دوربین یادشده با لامپ جدید سازگاری دارد و همگی از حسگرهایی مشابه بهره می‌گیرند.

لامپ هوشمند مذکور که با دریافت فرامین صوتی خاموش و روشن شده و نور خود را تنظیم می‌کند، قابلیت اتصال به شبکه‌های وای – فای خانگی را هم دارد و میزان نور آن ۸۰۰ لومنز است. همچنین امکان تغییر میزان نور این لامپ هم وجود دارد.

 

ارسال نظر