روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۳۹۰

    ارزش بازار «تاصیکو» افزایشی بود: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با افزایش ۴۹۶ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال به ۷۰ هزار و ۲۳۴ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال رسید.  به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۶۹ هزار و ۷۳۷ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با کاهش ۳ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال به ۲۳ هزار و ۳۱۰ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال رسید. درحالی که ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با افزایش ۴۹۶ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال معادل ۷۰ هزار و ۲۳۴ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال محاسبه شد. «تاصیکو» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۹ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال سود کسب کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین طی دوره یک ماهه منتهی به اردیبهشت ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال خریداری کرد.

    ۴۲۴ریال سود تلفیقی «کرازی» برای هرسهم: شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی برای یکسال مالی سود تلفیقی هرسهم را ۴۲۴ریال اعلام کرد. به گزارش سنا، شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود تلفیقی هرسهم را ۴۲۴ریال اعلام کرد. در حالی که «کرازی» برای هرسهم شرکت اصلی توانسته ۴۴۹ریال سود بسازد. این شرکت در صورت‌های مالی تلفیقی خود سود عملیاتی را ۴۵۹میلیارد ریال، سود خالص را ۳۶۰میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی ۶۸۲میلیارد ریال است. «کرازی» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته است اعلام کرد که افزایش نرخ محصولات دارویی داخلی (۱۵درصد) و افزایش نرخ محصولات غیر دارویی بستگی به افزایش بهای تمام شده خواهد داشت، نرخ فروش‌های صادراتی هم بسته به سیاست‌های ارزی دولت تغییر می‌یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود برخی از مواد اولیه با توجه به شرایط بازار به صورت موردی افزایش داشته باشد. این شرکت در گزارش خود به تشریح وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر پرداخته و اعلام کرد که شرکت شیشه بسته‌بندی تاکستان طبق مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۱خرداد۱۳۹۸ در شرکت شیشه دارویی رازی ادغام خواهد شد و به جای محاسبه سود تقسیمی شرکت شیشه بسته‌بندی تاکستان در درآمد سرمایه‌گذاری هر کدام از سرفصل‌های سود و زیان این شرکت با سرفصل‌های سود و زیانی شرکت اصلی جمع می‌شود و عملا EPS شرکت تاکستان جایگزین DPS این شرکت در صورت‌های مالی شرکت اصلی می‌شود.

    اختصاص هزار و ۶۵۶ ریال سود به ازای هر سهم «فخوز»: شرکت فولاد خوزستان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۶۵۶ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، شرکت فولاد خوزستان با سرمایه ۱۹ هزار و ۴۸ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت فولاد خوزستان در دوره یاد شده، مبلغ ۳۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۶۵۶ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۹۱ درصد افزایش داشته است. شرکت فولاد خوزستان، افزایش ۵۸ درصدی فروش و همچنین افزایش ۳ هزار و ۲۳۹ درصدی سایر درآمدهای غیرعملیاتی ـ اقلام متفرقه را از عمده دلایل افزایش سود نسبت به دوره مشابه عنوان کرده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۳۲ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «فخوز» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۶ هزار و ۵۲۲ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۸۶۷ سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. این شرکت در برآورد خود از تغییرات نرخ فروش در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرده است نرخ‌های فروش داخلی در بورس کالا، تابع قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرایط عرضه و تقاضا است، همچنین نرخ‌های فروش صادراتی متاثر از نرخ‌های جهانی شمش است.  همچنین بر اساس این گزارش، برآورد «فخوز» از تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره فوق، اشاره کرده است: افزون بر افزایش هزینه الکترود مصرفی که مبلغ آن در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود سایر اقلام بهای تمام شده نیز به تناسب افزایش قیمت محصولات نسبت به سال گذشته، ناشی از نرخ ارز و سطح عمومی قیمت‌ها افزایش یابند.

 

ارسال نظر