ترامپ نه تاریخ می داند و نه ایرانیان را می شناسد

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۲۹
ترامپ نه تاریخ می داند و نه ایرانیان را می شناسد

محمدجواد ظریف که به اسلام آباد سفر کرده است در ادامه دیدار با مقامات عالی پاکستان، ظهر دیروز با عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور ملاقات و در خصوص مهمترین مسائل روابط بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار، بر اهمیت گسترش همکاری‌ها، به ویژه برقراری ارتباط میان بنادر چابهار و گوادر و استفاده از ظرفیتهای بالقوه آنها به عنوان بنادر مکمل در جهت منافع دو کشور اشاره کرد. ظرفیت هایی که به اعتقاد ظریف در صورت به کارگیری درست آنها می تواند ارزش افزوده فراوانی را برای فعالان اقتصادی 2کشور به دنبال داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این ملاقات، با اشاره به دیدار ماه گذشته خود از ایران، بر علاقه‌مندی پاکستان به گسترش روابط با کشورمان و همکاری‌ها در مرزهای مشترک و نیز اهمیت صلح و همکاری میان کشورهای منطقه و اسلامی تاکید کرد. اما اظهارات مهم ظریف در این سفر نه در جریان دیدار با عمران خان بلکه در حاشیه دیدارها با مقامات پاکستانی در واکنش به اظهارات غیرمسوولانه روز گذشته ترامپ رسانه ای شد. در حاشیه دیدار با مقامات پاکستانی، وزیرامورخارجه ایران گفت: سخنان سخیف رییس جمهوری آمریکا درباره کشورمان نشان دهنده این است که ترامپ نه تنها چیزی از تاریخ نمی داند بلکه او ملت ایران را نمی‌شناسد. محمدجوادظریف درگفت وگو با ایرنا در واکنش به سخنان سخیف روز گذشته دونالدترامپ رییس جمهوری آمریکا در تروریست خواندن ملت ایران، اظهار داشت: آقای ترامپ با اظهاراتش ثابت می‌کند که ادعای وی و همکارانش برای حمایت از مردم ایران دروغی بیش نیست.

وی با یادآوری اینکه ترامپ چند روز قبل مدعی شده بود که شاهد پایان ایران خواهد بود، افزود: ایران شاهد پایان ترامپ خواهد بود ولی وی شاهد پایان ایران نخواهد بود.

ظریف تاکید کرد: ایران هزاران سال بوده و خواهد بود و یک کشور تازه به دوران رسیده نمی تواند اینطور درباره ایران صحبت کند و این نشان دهنده آن است که ترامپ حتی در ظاهرسازی که دیگران می کنند، نمی تواند آن را کاملا ادامه دهد و آن نیت واقعی و درونی خود را درباره مردم ایران بروز می دهد.

وزیرامورخارجه ایران افزود: ترامپ بارها مردم ایران را به لقبی مانند تروریسم که فقط برازنده خوداوست، متهم کرده. حرف ما درباره تروریسم شعار نیست، ترامپ علنا اعلام کرد که علیه مردم ایران جنگ اقتصادی می کند و این یعنی ترور، یعنی تلاش برای تحمیل یک دیدگاه سیاسی از طریق فشار اقتصادی، از طریق جلوگیری از فروش غذا، دارو مواد اولیه که برخلاف دستور دیوان بین المللی دادگستری بوده و تمام این موارد شامل اقدامات تروریسم اقتصادی او علیه ملت ایران به شمار می رود.ظریف تاکید کرد: اگر کسی تروریست باشد آن شخص، خود ترامپ است که مرتکب تروریسم اقتصادی شده در حالی که جمهوری اسلامی ایران چون همیشه در صف اول مبارزه با تروریسم در این منطقه بوده است.

وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق و سوریه در مقابل تروریسم توسط این ملت ها مورد قدردانی قرار گرفته و این واقعیتی است که همه به آن اذعان دارند.

رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب و در جمع کشاورزان آمریکایی در سخنانی سخیف بار دیگر ملت ایران را تروریست نامید و مدعی شد ایران پشت سر تمام مشکلات خاورمیانه قرار دارد

 

ارسال نظر