رسیدگی به پرونده‌های دیوان عدالت اداری سرعت می‌یابد

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۹۳۴

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: سرعت رسیدگی به پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری با تصویب و نهایی شدن طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان افزایش می‌یابد.

بررسی سه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، طرح حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی و طرح پیش فروش ساختمان در دستور کار عصر دیروز - دوشنبه - کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی با تشریح دستور کار این کمیسیون در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: دراین نشست اصلاح موادی از طرح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری با حضور رییس ومعاونان دیوان عدالت اداری، نماینده مرکز پژوهش‌های فقهی قم، معاونان وزارت دادگستری، معاونان حقوقی قوه قضاییه و نمایندگانی از وزارت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مرم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه 7 ماده از طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این طرح جدید از مزیت‌های قابل توجهی برخوردار است از جمله اینکه، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را به همراه دارد.

نوروزی، جذب و تربیت قاضی متخصص در دیوان عدالت اداری، افزایش دقت در رسیدگی به پرونده‌های هیات‌های حل اختلاف، قوی‌تر شدن ضمانت در اجرای احکام، پاسخگو کردن دستگاه‌های اجرایی و رفع ابهام و شفافیت در قانون را از دیگر مزایای طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری برشمرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خاطرنشان کرد: کلیات و جزییات برخی مواد تصویب و بررسی جزییات برخی دیگر نیز به نشست‌های آینده کمیسیون موکول شد. براساس این گزارش، اعضای کمیسیون دو طرح حمایت و تشویق مطلعین مفاسد اداری و اقتصادی، و طرح پیش فروش ساختمان را در نشست‌های بعدی بررسی می‌کنند.

 

 

ارسال نظر