اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۴۳۴۵۷

تسهیلات ارزان قیمت  بانک رفاه به کارگران نمونه

بانک رفاه در سال «رونق تولید» و به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر و با هدف تکریم و تجلیل از اقشار مختلف جامعه کارگری کشور، به کارگران نمونه استان‌های کشور تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه، با نرخ سود 10درصد و مدت باز پرداخت حداکثر 36 ماه، برای تامین اموال و خدمات مورد نیاز کارگران نمونه کل کشور پس از اعلام اسامی منتخبین مشمول تسهیلات مذکور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک، اعطا خواهد شد.

تسهیلات ارزان‌قیمت بانک‌پاسارگاد محدودیت ندارد

 بانک‌پاسارگاد با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی، اقدام به اعطای تسهیلات ارزان قیمت در قالب بسته حمایتی ویژه بانک می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد ضمن اعلام این خبر گفت: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، گشایش اعتباراسنادی داخلی و صدور انواع ضمانتنامه بانکی سه نوع از خدمات بانک‌پاسارگاد هستند که به‌منظور کمک به افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی ارایه می‌شوند.  وی در خصوص طرح تسهیلات ارزان‌قیمت ادامه داد: در این طرح مشتریان بانک‌پاسارگاد اعم از حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل می‌توانند با توجه به میزان اعتبار بانکی خود در سریع‌ترین زمان ممکن و با نرخ کارمزد دلخواه تسهیلات دریافت کنند. به این ترتیب که متناسب با ضریب امتیازشان در بانک و با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب‌های جاری و کوتاه‌مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می‌شوند. به هر یک میلیون‌ریال در حساب‌های جاری یا کوتاه‌مدت مشتری روزانه یک امتیاز تعلق می‌گیرد. رفیعی در ادامه ضمن بیان این مطلب که حساب‌های قرض‌الحسنه جاری و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌های مشمول این تسهیلات هستند، تصریح کرد: عدم وجود محدودیت، تنوع در نرخ تسهیلات، عدم نیاز به مسدودی سپرده و نحوه بازپرداخت بر اساس نیاز مشتری از ویژگی‌های طرح تسهیلات ارزان‌قیمت هستند.  مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد در پایان تأکید کرد: مشتریان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بسته حمایتی بانک‌پاسارگاد به شعبه‌های بانک‌ در سراسر کشور مراجعه یا با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک به شماره 82890 تماس حاصل کنند.

افتتاح ۳ شعبه بانکی هند برای مبادلات تجاری با ایران

بانک توسعه صنعتی هند (IDBI) به منظور تسهیل مبادلات تجاری با ایران ۳ شعبه در شهرهای دهلی، احمد آباد و کلکته افتتاح می‌کند. به گزارش ایبِنا، بانک توسعه صنعتی هند (IDBI) اعلام کرده که در اوایل ماه مارس برای انجام معاملات صادرات و واردات با ایران توافق کرده است؛ این در حالی است که موضوع عدم اطمینان در مورد امکان واردات نفت هند از ایران پس از تاریخ دوم مه ‌یا هفدهم اردیبهشت ماه، (همزمان با برداشته شدن لغو تحریم‌های امریکا علیه ایران)، بانک دولتی توسعه صنعتی هند با ایجاد شعبه‌های پردازش تجاری با ایران در ۳ شهر هندی از جمله دهلی، احمد آباد و کلکته اقدامات لازم را در این راستا انجام داده است. در همین خصوص یکی از نهادهای ارشد بانکی تاکید داشته که بانک توسعه صنعتی هند در کوتاه‌مدت شروع به راه‌اندازی شعب مبادلات تجاری در دهلی، احمدآباد و کلکته خواهد کرد. این بانک در حال حاضر دارای یک مرکز در بمبئی است. توافق‌های تجاری هند و ایران می‌تواند در هر شعبه‌ای انجام شود و این سه مرکز واحدهای پردازش خواهند بود.

درخواست‌ سندیکا  در مورد تدوین قوانین و نظارت بر بازار

اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران در حالی در شورای عالی بیمه در حال بررسی است که فعالان این صنعت خواهان اختیارات قانونی بیشتر این نهاد در زمینه تصمیم‌گیری، تدوین قوانین و همچنین نظارت بر شرکت‌ها هستند. به گزارش «تعادل»، اساسنامه فعلی سندیکای بیمه گران ایران در تاریخ نهم تیرماه ۱۳۸۳ به تصویب شورای عالی بیمه رسیده و قرار است با توجه به تحولات فراوانی که طی سال‌های اخیر در صنعت بیمه و اقتصاد کشور رخ داده، به روز رسانی شود. وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران را ضمانت اجرایی بیشتر برای مصوبات شورای عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: سندیکا در حال حاضر شاید به اندازه یک اتحادیه صنفی اختیارات نداشته باشد زیرا اتحادیه‌ها می‌توانند مجوز فعالیت داده یا آن را سلب کنند. اختیارات دیگری نیز در اساسنامه جدید برای سندیکا پیش بینی شده است. برخی فعالان صنعت بیمه می‌گویند در حال حاضر آن اندازه که تصمیمات هماهنگ شده بین مدیران عامل بیمه‌ها موثر است، شاید تصمیمات سندیکا تاثیرگذار نباشد و این سندیکا باید در هماهنگی بین اعضا و قدرت اجرایی تصمیماتش تقویت شود. اما یونس مظلومی درباره خواسته‌های فعالان صنعت بیمه درباره اساسنامه جدید سندیکا به ایبِنا گفت: در حال حاضر سندیکا به جز شورای عمومی که متشکل از مدیران عامل شرکت‌های بیمه است، رکن دیگری ندارد.  مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با این حال در این خصوص به ایبِنا گفت: ۲ نکته ساختار تصمیم‌گیری و ماموریت‌های سندیکا باید در اساسنامه جدید مورد توجه قرار بگیرد.

 

ارسال نظر