کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۲۹

جایزه یک میلیون دلاری برای حمزه بن‌لادن

از آنجا که پسر رهبر سابق القاعده به رهبر کلیدی این گروه تروریستی بدل شده، مقام‌های امریکایی جایزه‌ای یک میلیون دلاری را برای اطلاعاتی در نظر گرفته‌اند که به دستگیری یا مرگ حمزه بن‌لادن منجر شود. به‌گزارش اکسپرس، حمزه بن‌لادن از سوی مقام‌های امریکایی دو سال قبل یک تروریست جهانی اعلام شد و حالا مقام‌های امریکایی برای اطلاعاتی که به دستگیری یا مرگ این رهبر جوان القاعده منجر شود، جایزه یک میلیون دلاری در نظر گرفته‌اند. این جایزه در وبسایت «جوایز برای عدالت» که توسط وزارت خارجه امریکا اداره می‌شود، در نظر گرفته شده است.

چین حضور نظامی در افغانستان را  رد کرد

در پی گزارش حضور قابل توجه سربازان چینی در پایگاهی در تاجیکستان، وزارت دفاع چین از همکاری با تاجیکستان دفاع کرد. به‌گزارش راشاتودی، وزارت دفاع چین گفته همکاری بین دو کشور در راستای قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط تأیید شده در شورای امنیت سازمان ملل است. این اظهارنظر از سوی وزارت دفاع چین در پی رد برنامه‌های مربوط به استقرار نیروهای چینی در افغانستان مطرح شده است.

پاکستان بخشی از حریم هوایی خود را گشود

پاکستان در راستای حل تنش نظامی با هند بخشی از فضای هوایی کشور خود را برای تردد هواپیماها باز کرده است. به‌گزارش ایرنا، فرود و برخاست هواپیماها از فرودگاه‌های کراچی، اسلام‌آباد، لاهور، کویته و پیشاور ازجمعه بار دیگر آغاز شده است. البته حریم هوایی پاکستان بطور کامل باز نشده و قرار است ظهر دوشنبه حریم هوایی این کشور بطور کامل به روی تمامی پروازهای خارجی و هواپیماهای عبوری باز شود. پاکستان دوشنبه گذشته با افزایش تنش‌ها بین این کشور و هند، حریم هوایی خود را بست؛ اقدامی که به اختلال روزانه 400پرواز منجر شد. هزاران مسافر پروازهای مربوطه، شامل پروازهایی که قرار بوده در پاکستان به زمین بنشینند یا از حریم هوایی این کشور عبور کنند، سرگردان شدند.

نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی

چهل و ششمین دوره نشست‌های وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی جمعه آغاز شد. به‌گزارش اسکای نیوز، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در این نشست گفته: «ما در کنار مردم فلسطین هستیم و از خواسته‌های آنها از جمله تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌کنیم. ما باید با طرف‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند به صورت جدی برخورد کنیم.»

 

ارسال نظر