اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۷۱

فشار امریکا برای کنار گذاشتن هواوی از بازار مخابرات

سی ان بی‌سی| دولت ترامپ متحدان امریکا را تحت فشار گذاشته تا مانع از دسترسی هواوی و دیگر شرکت‌های چینی به بازار طراحی و ایجاد شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی نسل پنجم در کشورهای خود شوند.هواوی به‌شدت در تلاش است تا با نصب تجهیزات مخابراتی خود در کشورهای مختلف جهان، زمینه را برای دسترسی به خدمات ۵G فراهم کند؛ امری که درآمد و سود سرشاری را برای هواوی به ارمغان می‌آورد اما امریکا به علت تشدید نبرد اقتصادی با چین با این موضوع به‌شدت مخالف است. امریکا و متحدانش مدعی هستند تجهیزات ارتباطی و مخابراتی ساخت هواوی فاقد امنیت کافی است و این شرکت عامل دولت چین برای جاسوسی از دیگر کشورهاست. اما هواوی بارها اتهامات یادشده را به‌شدت رد کرده است.امریکا به تازگی کشورهایی مانند بریتانیا، لهستان و آلمان را برای ممنوع کردن خرید تجهیزات مخابراتی نسل پنجم از چین تحت فشار قرار داده است. دولت ترامپ قبلا نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی را عامل این سخت‌گیری‌ها عنوان کرده بود، اما به نظر می‌رسد رشد سریع اقتصادی چین و نگرانی امریکا از عقب ماندگی در برابر پکن عامل اصلی این سختگیری‌ها باشد. این احتمال وجود دارد که دولت ترامپ برای افزایش فشارها بر چین در این زمینه حتی یک دستورالعمل اجرایی صادر کند تا استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی، زد تی‌ای و چند شرکت دیگر ممنوع شود.

سوءاستفاده هکرها از روترهای سیسکو

زددی نت|محققان امنیتی از شناسایی آسیب‌پذیری در دو روتر شرکت سیسکو خبر داده‌اند که هکرها با سواستفاده از آنها به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

دو روتر یادشده RV۳۲۰ و RV۳۲۵ نام دارند و در میان شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی و همین طور شرکت‌های بزرگ برای اتصال به اینترنت و هدایت ترافیک شبکه محبوبیت زیادی دارند. حملات هکری با بهره‌گیری از این دو روتر از ۲۵ ژانویه آغاز شده است. اولین‌بار دیوید دیویدسون محقق امنیتی اطلاعاتی را در مورد حفره‌های امنیتی دو روتر یادشده که مورد سواستفاده قرار گرفته، منتشر کرد. این آسیب‌پذیری‌ها به هکرها امکان می‌دهد از راه دور پیکربندی و تنظیمات روترها را بدون نیاز به اطلاع از کلمه عبور آنها تغییر دهند. علاوه بر این امکان تزریق و اجرای دستورات مختلف بر روی روترهای آسیب پذیر بدون نیاز به کلمه عبور وجود دارد. شرکت امنیتی آلمانی RedTeam Pentesting نیز در مورد آسیب‌پذیری‌های یادشده به سیسکو اطلاع‌رسانی کرده و وصله‌هایی را برای حل این مشکل در ۲۳ ژانویه عرضه کرده است.

اندروید هم به فیس آی‌دی مجهز می‌شود

فون آرنا| گفته می‌شود سیستم تشخیص چهره هوشمند به گوشی‌های اندرویدی نیز اضافه خواهد شد.

آیفون ۱۰ (ایکس) که به عنوان نخستین گوشی هوشمند مجهز به سیستم احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند در جهان شناخته می‌شود، حالا به نظر می‌رسد که این فناوری از گوشی‌های آیفون به گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید نیز منتقل خواهد شد. گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید اعلام کرده که قصد دارد فناوری و سیستم تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت هوشمند موسوم به فیس آی‌دی را به قابلیت و امکانات سیستم عامل اندروید اضافه کند تا در تمامی گوشی‌های جدید اندرویدی نیز امکان دسترسی و بهره‌مندی کاربران از آن وجود داشته باشد.این فناوری هوشمند به کاربران این اجازه را می‌دهد تا آنها بدون نیاز به تایپ گذرواژه در گوشی خود برای باز کردن قفل و رمز آن، تنها با گرفتن گوشی جلوی چهره و صورت خود قفل دستگاه خود را باز کنند. هنوز معلوم و مشخص نشده است که نسخه بعدی سیستم عامل اندروید دقیقاً چه زمانی در دسترس کاربران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد اما گفته می‌شود که احتمالاً در اواخر تابستان سال جاری میلادی معرفی و سپس عرضه خواهد شد.

این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید خدمات و قابلیت‌های جدید و منحصربفرد دیگری نیز دارد که می‌تواند تجربه لذت بخش و خوبی را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی به ارمغان بیاورد.

کلاهبرداری نسخه چینی بازی «فروت نینجا» از کاربران

رویترز| دولت چین ۷۸۷۳ اپلیکیشن را حذف کرده که از کاربران هزینه اضافی دریافت و اطلاعات آنان را سرقت می‌کرده‌اند. یکی از اپلیکیشن‌های حذف شده نسخه چینی «فروت نینجا» است.

سازمان ناظر سایبری چین حدود ۸۰۰۰ اپلیکیشن موبایل را حذف کرده است این گامی در جهت کنترل بیشتر اینترنت این کشور به حساب می‌آید.

سازمان فضای سایبری چین (CAC)، در بیانیه‌ای اعلام کرد به اپراتورهای مخابراتی دستور داده تا خدمات ۷۸۷۳ اپلیکیشن را تعطیل کنند، زیرا این اپلیکیشن‌ها از کاربران هزینه‌های اضافی دریافت و اطلاعات آنان را نیز سرقت کردند.

همچنین (CAC) اعلام کرده با همکاری سازمان‌های دولتی دیگر از ماه سپتامبر مشغول اجرای اقداماتی برای رصد اپلیکیشن‌های موبایل است که حقوق کاربران را زیرپا می‌گذارند.

 

 

ارسال نظر