اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۵۸

واردات مسافری گوشی

آزاد شد

ایسنا| رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از آزاد شدن واردات گوشی به صورت مسافری از دی ماه امسال خبر داد و گفت‌: بر اساس وعده و قول مسوولان مقرر شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف شده آزاد شوند و بر این اساس در اواخر هفته‌ جاری یا هفته‌ آینده این محصولات عرضه می‌شوند.ابراهیم درستی اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته و وعده مسوولان قرار شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف شده نهایتا تا هفته‌ آینده یا اواخر هفته‌ جاری در بازار عرضه شوند که تعدادشان به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

وی افزود: از نظر قیمت تفاوت چندانی بین گوشی‌های عرضه شده با نرخ گوشی‌های وارد شده ندارد، چرا که مقرر شد تا با نرخ ارز «نیمایی» این موبایل‌ها وارد شوند و مابه‌التفاوت آن تا نرخ ارز آن را از وارد‌کنندگان دریافت کنند.

تشکیل کمیسیون مشترک فضای مجازی

ایسنا| در جلسه مشترک دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی، در ایجاد کمیسیون مشترک در حوزه فضای مجازی توافق شد.

فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در جلسه مشترک با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاداتی برای توسعه همکاری‌های مشترک میان این دو شورا ارایه کرد و مقرر شد کمیسیون مشترکی در حوزه علم و فناوری فضای مجازی برای موضوعات مشترک در دو شورا تشکیل شود و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تعامل و همکاری داشته باشند.

توسعه و برنامه‌ریزی رشته‌های جدید درسی مورد توجه قرار گرفت و تأکید شد با همکاری دبیرخانه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و وزارت فاوا و وزارت بهداشت و درمان، سیاستگذاری‌های راهبردی مرتبط با رشته‌های تحصیلی میان رشته‌ای مرتبط با فناوری‌های نوین با تاکید بر روند جدید مطالعات داده مبنا طراحی و راه‌اندازی شود.

ساخت سمعک مترجم

با حسگر و هوش مصنوعی

مدگجت| یک شرکت امریکایی در نمایشگاه فناوری از سمعک بسیار پیشرفته خود که درون آن حسگر تعبیه شده است و قابلیت ترجمه همزمان را نیز دارد، رونمایی کرد.

این شرکت از حسگرها و فناوری هوش مصنوعی به منظور بهبود کیفیت صدا در توسعه سمعک‌ها استفاده می‌کند. برخی از سمعک‌های Starkey نامرئی هستند و کاملا در داخل کانال گوش قرار دارند، در حالی که دیگر سمعک‌ها قابل شارژ هستند و می‌توانند با گوشی هوشمند، تلویزیون یا سیستم صوتی ماشین ارتباط برقرار کنند.

یکی از ویژگی‌های خاص این سمعک این است که قابلیت ترجمه را نیز دارد، این به آن معنا است که این سمعک می‌تواند مکالمات افراد با بیش از ۲۰ زبان مختلف را به صورت مستقیم و بلافاصله برای کاربر ترجمه کند. این ویژگی به حدی خاص است که حتی افرادی که مشکل شنوایی ندارند نیز مشتاقند تا آن را امتحان کنند.

اسپیکرهای هوشمند XBOOM در نمایشگاه فناوری

سخت افزار| سری جدید محصولات صوتی XBOOM در نمایشگاه CES2019 به نمایش گذاشته شد. این محصول نوآورانه جدید با صدای عالی و ظاهری منحصربه‌فرد توانسته است کاربران را جذب کند.

سری جدید محصولات XBOOM همچنان به ذات این برند وفادار بوده صدای بسیار قدرتمند و باکیفیت را در قالبی کاربرپسند ارایه می‌کند. خانواده XBOOM شامل محصولات صوتی کوچک، اسپیکرهای بلوتوثی قابل‌حمل با عنوان XBOOM GO و اسپیکرهای هوشمند XBOOM AI ThinQ یکپارچه

(all-in-one) هستند. محصولات صوتی ال‌جی XBOOM برای استفاده هوش مصنوعی و صدای فوق‌العاده‌شان تحسین شده‌اند.

پرچم‌دار سری محصولات صوتی کوچک XBOOM مدل CL98 است که یک خروجی نیرومند 500واتی داشته و از Compression Horn برای تولید صدای واضح‌تر و دقیق‌تر در فرکانس‌های بالاتر استفاده می‌کند.

نام XBOOM مترادف با قدرت و کیفیت است و به ال‌جی کمک کرده تا موقعیتی برتر را در محصولات صوتی کوچک و یکپارچه به دست آورد. اسپیکرهای سری LG XBOOM Go PK با وجود اندازه جمع و جور و وزن سبک صدای عالی با وضوح بالا تولید می‌کنند و در نمایشگاه CES به نمایش درخواهند آمد. این اسپیکرهای قابل‌حمل از فرمت aptX™ HD پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر برای پخش یک صدای بسیار باکیفیت از جدیدترین گوشی‌ها مثل G7 مشکلی نخواهد داشت. صدای باکیفیت سری PK حتی شنوندگان سخت‌گیر و عاشق موسیقی را هم راضی می‌کند.

 

ارسال نظر