سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال دستگیری خبرنگار پرس‌تی‌وی

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۰۴

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اگر دستگیری یک خبرنگار خارجی آن هم طبق قوانین در کشوری مثل ایران اتفاق بیفتد؛ صدای رسانه‌ها و مسوولان کشورهای غربی گوش فلک را کر می‌کنند اما در رابطه با خبرنگار پرس تی وی سکوت مطلق اختیار کرده‌اند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خانه ملت به دستگیری خبرنگار پرس تی وی از سوی مدعیان دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و گفت: کشورهای اروپایی و امریکا سیاست همسویی دارند و فقط به آن چیزی که برای خودشان سودمند است؛ می‌پردازند.

وی به دفاع از حقوق بشر و یک بام و دو هوای کشورهای غربی اشاره و تصریح کرد: کشورهای غربی فقط ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند؛ اگر توجه کنید گروه‌های تکفیری مثل داعشی‌ها با گاز کلر به مردم شهر ادلب در سوریه حمله کردند اما صدایی از هیچ یک از این کشورهای ادعا‌کننده غربی بلند نشد.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: در بحث تحریم‌های دارویی به خصوص برای مردم یمن و همچنین کشور ایران تمام توان خود را به کار می‌گیرند و از همه مهم‌تر کودکانی که در یمن مظلومانه کشته می‌شوند و همچنان این کشورها سکوت کرده‌اند. نماینده مردم نجف آباد به دستگیری خبرنگار پرس‌تی‌وی اشاره کرد و گفت: خبرنگار پرس تی وی را دستگیر می‌کنند وجالب‌تر از آنکه حتی اجازه داشتن وکیل را هم به او نمی‌دهند و البته قوانین داخلی امریکا را هم در مورد ایشان اعمال نکردند و شاهد این هستیم که هیچ عکس العملی از سوی مدعیان حقوق بشر دیده نمی‌شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دستگیری یک خبرنگار خارجی آن هم طبق قوانین جمهوری اسلامی در ایران اتفاق می‌افتاد؛ صدای رسانه‌ها و مسوولان کشورهای غربی‌ گوش فلک را کر می‌کرد و مرتبا پیگیر وضع او می‌بودند؛ اما در این رابطه مدعیان دفاع از حقوق بشر سکوت مطلق اختیار کرده‌اند. ابوترابی ادامه داد: این وضعیت دوگانه نشانگر این است که امروزه بحث حقوق بشر ابزاری برای سیاست دوگانه دشمن شده است که هر زمانی بخواهد از آن بهره مند شود.

وی به کنفرانس ضد ایرانی که قرار است ماه آینده به میزبانی لهستان برگزار شود، اشاره و اظهار کرد: در جنگ جهانی دوم کشور ما خدمات زیادی به لهستانی‌ها دادند اما متاسفانه امروزه شاهد مهیا کردن یک کنفرانس ضد ایرانی در این کشور هستیم که هدف اصلی آن حمایت از تروریسم است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر بیش از ۱۷ هزار قربانی تروریسم داشتیم و یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین قربانی تروریسم را داریم.

نماینده مردم نجف‌آباد با انتقاد از رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با کم کاری‌های اخیر وزارت امور خارجه تصریح کرد: انتظار می‌رفت در بحث کنفرانس ضد ایرانی و همچنین در حمایت از جلیقه زردهای فرانسوی وزارت امور خارجه اقدامات قاطعانه‌ای انجام دهد؛ که از این کوتاهی نیز به‌شدت انتقاد داریم.

 

ارسال نظر