کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۶۰

معافیت 75 درصدی تعرفه حمل و نقل عراق و اردن

در پی سفر نخست وزیر اردن به عراق، بغداد با معافیت 75 درصدی تعرفه حمل و نقل دریایی و هوایی با امان موافقت کرد. به‌گزارش ایرنا، دو کشور در خصوص ادامه طرح کشیدن خط لوله نفت عراق به اراضی اردن و تبدیل شدن بندر «عقبه» (اردن) به یکی از سکوهای صادرات نفت عراق به توافق رسیدند. دو کشور همچنین در راستای توسعه صنایع بر سر ایجاد منطقه صنعتی مشترک به مساحت 24 کیلومترمربع توافق کردند.

کمک 100میلیون یورویی بروکسل به اسلام‌آباد

وزارت خزانه‌داری پاکستان و اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن، اتحادیه اروپا 100میلیون یورو به پاکستان کمک مالی می‌کند. به‌گزارش نیوز پاکستان، مبلغ اعطایی اتحادیه اروپا در زمینه های آموزش و توسعه مناطق روستایی پاکستان هزینه می‌شود. گفته شده، 50 میلیون یورو از این مبلغ با هدف اجرای برنامه پنج ساله توسعه نظام آموزشی، اجرای نظام آموزشی برتر مطابق با استانداردهای جهانی در ایالت سند، کمک به جوانان برای پیشرفت و کارآفرینی و آموزش عالی و تخصصی هزینه می‌شود.

ترامپ دستور خروج از افغانستان نداده است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید گفته دونالد ترامپ به پنتاگون دستور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را نداده است. به‌گزارش اسپوتنیک، گرت مارکوئس گفته ترامپ تصمیمی برای کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان نگرفته و وزارت دفاع را به آغاز روند خروج پرسنل نظامی از افغانستان مکلف نکرده است.

ایتالیا تعلیق فروش سلاح به عربستان را بررسی می‌کند

نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کرده قصد دارد به‌دلیل مشارکت عربستان در جنگ یمن و پرونده قتل جمال خاشقجی، فروش سلاح به این کشور را تعلیق کند. به‌گزارش روسیا الیوم، جوزپه کونته گفته: «رم فروش سلاح به عربستان را تایید نمی‌کند و مساله اکنون اتخاذ این موضعگیری رسمی و عملکرد بر اساس آن است.» سیا اعلام کرده قتل خاشقجی به دستور مستقیم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، انجام شده است.

 

ارسال نظر