اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۹۵
اخبار شهرستان‌ها

ورود اتوبوس به شیرینی‌فروشی در قزوین

قزوین| ورود اتوبوس به یک شیرینی فروشی در شهر قزوین، ۳ نفر را مصدوم کرد. پیمان نامدار رییس اورژانس قزوین در همین خصوص گفت: ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه صبح روز دوشنبه بر اثر انحراف یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد و وارد شدن آن به داخل یک مغازه شیرینی فروشی در منطقه مینو ۳ نفر از سرنشینان آن دچار آسیب دیدگی سطحی شدند.به گفته نامدار، در این حادثه، یک زن ۳۵ ساله و یک مرد ۵۸ ساله زخمی شدند و یک زن ۳۹ ساله برای بررسی بیشتر به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شد.

صادرات خاک جزیره هرمز شایعه است

بندرعباس| ‌عضو شورای اسلامی جزیره هرمز ضمن تکذیب صادرات خاک جزیره هرمز، خاطرنشان کرد:‌ای کاش افرادی که دست به دامن زدن چنین شایعاتی می‌زنند خود قدری به رعایت مسائل زیست محیطی پایبند باشند. ‌محمد سلامتی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به واکنش مسوول کمیسیون گردشگری و عضو شورای اسلامی شهر هرمز به گسترده شدن فرش سنگی در این جزیره، افزود: در ساخت اثر محیطی “داماهی “ که در واقع یک لند آرت Land art است، از هیچ‌گونه خاکی استفاده نشده بلکه عوامل این برنامه فرهنگی تنها محیط دایره شکلی را خط کشی کرده و برای پدیدار شدن خط‌ها از سنگ‌های اطراف بهره برده است و هیچ گونه برداشت خاکی صورت نگرفته است.

سکه‌هایی با نقش بانوان به‌عنوان ملکه در ایران

سمنان| کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: موزه گرمابه پهنه سمنان میزبان نمایشگاه “ زن به ظن تاریخ “ است. راضیه طاهری افزود: در این نمایشگاه بیش از 90 اثر از دوره‌های مختلف تاریخی و از نقاط مختلف کشور در رابطه با بانوان، گردآوری و به نمایش عموم گذاشته شده است.  او افزود: زیورآلات مربوط به محوطه‌های تاریخی استان سمنان (تپه‌ حصار دامغان، خرند و فینسک) شامل تندیس ایزدبانوان دوره ایلامی، سکه‌هایی با نقش بانوان به عنوان ملکه و پادشاه مربوط به دوره‌های تاریخی و اسلامی، نمایش ظروف با جنسیت‌های مختلف سفال، سرامیک، چوب با نقش بانوان و وسایل مرتبط با آرایش بانوان و زیور آلات مربوط به دوره‌های سلجوقیان، ایلخانان، صفویان، زندیان و افشاریان، قاجاریه و پهلوی است.

کشف نزدیک به 2 تن سنگ طلا در «ورزقان»

تبریز| فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان از کشف یک تن و 700 کیلوگرم سنگ طلا و دستگیری یک نفرمتهم در این رابطه خبر داد. سرهنگ «قاسم نظری» فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان گفت: به‌دنبال کسب خبر مبنی بر فعالیت شماری از افراد سودجو از طریق استخراج سنگ طلا بصورت غیر قانونی در اطراف یکی از معادن طلای شهرستان ورزقان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.  او ادامه داد: ماموران انتظامی بخش «خاروانا» شهرستان ورزقان در حین بررسی خودروهای حامل بار به یک دستگاه خودروی نیسان حامل ضایعات آهن مشکوک شدند و در بازرسی مشخص شد سنگ‌های طلای استخراج شده بصورت غیرقانونی به مقدار یک تن و 700 کیلوگرم به‌صورت ماهرانه در زیر ضایعات آهن جاسازی شده است. او ادامه داد: پلیس در این باره یک نفر متهم را دستگیر کرد.

سرما باغ‌های مرکبات را تهدید نمی‌کند

ساری| با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مازندران سرما تا ۱۰ روز آینده باغ‌های مرکبات را تهدید نمی‌کند. ایزدی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب طی ۱۰ روز آینده توصیه می‌شود باغداران و صاحبان انبار‌ها در چیدن تعجیل نکنند. شرایط برای باغ‌های استان و برداشت تدریجی مرکبات فراهم است و تعجیل در برداشت به صلاح باغداران نیست. او گفت: برداشت تدریجی مرکبات سبب می‌شود تا پرتقال و نارنگی‌های دیررس به تدریج وارد بازار مصرف شود و شاهد افت قیمت نباشیم.

نخستین شناور تفریحی در قشم به آب انداخته می‌شود

قشم| قائم مقام شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم گفت: نخستین شناور تفریحی در مسیر جزیره قشم- هنگام هفته آینده به آب انداخته می‌شود. رضا الماسی قائم مقام شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم گفت: نخستین شناور تفریحی در مسیر جزیره قشم- هنگام هفته آینده به آب انداخته می‌شود. برای ساخت شناور تفریحی ۴۲۰ میلیون تومان از محل وجوه سازمان بنادر کشتیرانی کشور هزینه شده است. مقام شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم با بیان اینکه این شناور تفریحی می‌تواند تا دو ساعت روی آب شناور بماند، افزود: این شناور ۱۲ متر طول، ۳ متر و ۲۰ سانتی متر عرض و ظرفیت ۱۱ نفر سرنشین دارد.

 

ارسال نظر