اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۴۲

جزییات  سقوط مرگ‌آور 2 پاراگلایدر سوار

یزد| حادثه سقوط پاراگلایدر در یکی از کمپ‌های کویرنوردی شهر یزد موجب مرگ هر دو سرنشین آن شد.

محمدصلواتی، رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان یزد ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: ای ن حادثه به دنبال پاره شدن چتر پاراگلایدر در ارتفاع بیش از 100 متری روی داد و متاسفانه هر دو سرنشین این پرنده، جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه «اکبر خانجانخانی» مسوول کمیته ورزش‌های هوایی استان یزد یکی از حادثه‌دیدگان بوده است، گفت: این اتفاق ظهر دیروز در کمپ هفت سنگ در 12 کیلومتری یزد روی داد و با وجود استفاده از چتر کمکی و کاهش ارتفاع پرنده تا نزدیکی‌های سطح زمین و همچنین انتقال حادثه‌دیدگان توسط اورژانس، هر دو آنها فوت شدند.

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در شرکت فولاد مبارکه

اصفهان| مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت شرکت با اشاره به شرایط تحریم و لزوم حفظ روند تولید از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در شرکت خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیته بررسی و ارزیابی نیازهای شرکت در شرایط تحریم و اجرای اقدامات موردنیاز در راستای اهداف نظام و منافع ملی است. به خاطر داشته باشیم مواردی که در این کمیته تصمیم‌گیری و ابلاغ می‌گردد بلافاصله قابل‌اجراست و خارج از روال عادی انجام خواهد شد.

تأکید بر نهادینه کردن دانش و تکنولوژی ساخت کارخانه فولاد بخش بعدی سخنان عظیمیان بود. وی در این خصوص گفت: اکنون در آستانه چهل‌سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور و خاورمیانه به بلوغ خود رسیده است؛ ازاین‌رو باید علاوه بر تولید فولاد و نقش‌آفرینی در بومی‌سازی تجهیزات موردنیاز این صنعت، به ساخت کارخانه‌های فولادسازی نیز همت گماریم.

تعداد بازداشتی‌های حادثه آتش سوزی مدرسه

زاهدان| ‌دادستان زاهدان از بازداشت ۲ نفر در رابطه با پرونده آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان خبر داد.

 موحدی راد گفت: در این رابطه مدیر و معلم این مدرسه، در بازداشت به سر می‌برند.

او ادامه داد: این مدرسه بدون اطلاع آموزش و پرورش نسبت به جابه‌جایی مکان اقدام کرده است.

پیش از این گفته شده بود در این رابطه ۴ نفر بازداشت شده‌اند که از سوی دادستانی بازداشت ۲ نفر مورد تایید بوده است.

مسدود شدن راه آهن سراسری تهران- جنوب

  خرم‌آباد| مدیرکل راه آهن لرستان گفت: راه آهن سراسری تهران - جنوب از دیروز شنبه یکم دی به مدت چهار روز به سبب اجرای کار بازسازی در محدوده ریلی این استان، بسته شد.

رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه آهن لرستان اظهارداشت: به دلیل انجام عملیات بازسازی در محدوده ریلی استان، راه آهن سراسری تهران - جنوب از روز شنبه یکم دی ماه به مدت چهار روز مسدود است که در این مدت تردد تمامی قطار‌های باری و مسافری در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به انجام عملیات بازسازی در محدوده بلاک قارون - بیشه گفت: طول این بلاک ۱۷ کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از سخت گذرترین مسیر‌های ریلی کشور به شمار می‌رود.

رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع ۱۵۵ کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در مسیر سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیر‌ها به جز این مسیر بازسازی‌شده که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.

تولید بیش از ۲۵۲ هزار دست پوشاک در میناب

بندرعباس| در ۶ کارگاه تولیدی شهرستان میناب سالانه بیش از ۲۵۲ هزار دست لباس تولید می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میناب گفت: در این کارگاه‌ها فرم مدارس، لباس‌های زنانه، بچه گانه و لباس‌های بیمارستانی تولید می‌شود.

اسداللـه عباسی افزود: در این واحد‌های تولیدی ۱۰۰ نفر مشغولند.

وی افزود: دیروز یک کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی و چادر نماز جشن تکلیف نیز در روستای گوربند شهرستان میناب با اشتغالزایی ۱۵ نفر راه‌اندازی شد.

عباسی گفت: این کارگاه تولیدی با هزینه اولیه ۴۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده است و روزانه ۶۰ دست لباس بیمارستانی و ۴۰ قواره چادر جشن تکلیف تولید می‌کند.

 

 

 

 

ارسال نظر