بازار خودرو در شوک بازداشت مدیرعامل نیسان

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۴۵
بازار خودرو در شوک بازداشت مدیرعامل نیسان

   وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از شوک جدید به بازار خودرو منتشر کرد. طبق این گزارش، مدیرعامل گروه خودروسازی رنو نیسان دستگیر شده است. کارلوس گوسن که بطور همزمان ریاست هیات مدیره نیسان و مدیر عاملی رنو را بر عهده دارد، به اتهام تخلف مالی در ژاپن دستگیر شد. خودروساز ژاپنی نیسان اعلام کرد که کارلوس گوسن، رییس هیات مدیره این شرکت پس از ادعای نقض قوانین مالی ژاپن دستگیر شده است. غول خودروسازی جهان روز دوشنبه اعلام کرد که گوسن وگرگ کلی (عضو هیات مدیره نیسان)، گزارش‌های مربوط به دارایی‌های خود را بطور دقیق و شفاف به بورس اوراق بهادار توکیو ارایه نکرده‌اند. گفته شده که سهام نیسان در بازارهای آسیایی به دنبال انتشار خبر دستگیری کارلوس گوسن کاهش یافته و سهام شرکت خودروسازی رنو به پایین‌ترین میزان در سه سال گذشته رسید.

    نیویورک تایمز:

به نظر می‌رسد هیچ اقدامی از سوی عربستان باعث نمی‌شود که رییس‌جمهوری امریکا دست از حمایت پادشاه این کشور بردارد. به گزارش صفحه اول این روزنامه، در آستانه صدور گزارش نهایی دولت امریکا از نتیجه قتل جمال خاشقجی، سیگنال‌های داخلی عربستان نشان می‌دهد که ریاض نسبت به وفاداری ترامپ به بن سلمان و خارج کردن او از لیست متهمان قتل اطمینان دارد. این در حالی است که با وجود گزارش‌های سیا مبنی بر دخالت بن سلمان در قتل خاشقجی، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، همچنان احتمال دست داشتن ولیعهد سعودی در جنایت کشتن جمال خاشقجی خبرنگار سعودی را رد می‌کند. این در حالی است که دلایل زیادی بر رابطه وی با این جنایت وجود دارد. به گفته تحلیل‌گران، اظهارات ترامپ، به خوبی میزان اتکای وی بر بن سلمان وارث تاج پادشاهی عربستان را نشان می‌دهد.

   داون:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از واکنش عمران خان به ادعاهای ترامپ علیه پاکستان منتشر کرد. طبق این گزارش، نخست وزیر پاکستان در واکنش به ادعاهای رییس‌جمهوری امریکا مبنی بر حمایت از تروریسم گفت هیچ پاکستانی در حادثه 11 سپتامبر دست نداشته است. آنطور که گفته شده، دونالد ترامپ بار دیگر پاکستان را به اهمال در مبارزه با تروریسم متهم کرد و گفت: آنها هیچ کاری برای ما نکردند. نخست وزیر پاکستان در پاسخ به ادعاهای ترامپ گفت: مناطق قبیله‌ای پاکستان در جنگ علیه تروریسم ویران شد و میلیون‌ها نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند. ترامپ در روز نخست ماه ژانویه سال 2018 نیز با اعلام قطع کمک‌های نظامی به پاکستان گفته بود که دولت امریکا طی 15 سال گذشته در اقدامی احمقانه به دولت پاکستان 33 میلیارد دلار در جنگ با تروریسم کمک کرد در حالی که آنها هیچ کاری نکردند.

 

ارسال نظر