دومینوی استعفا در بریتانیا

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۲۲
دومینوی استعفا در بریتانیا

  وال‌استریت‌‌ژورنال:

موج استعفاها در دولت بریتانیا در انتقاد از توافق اولیه با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت همچنان ادامه دارد. با این‌حال، آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، در نشستی مطبوعاتی احتمال استعفای خود را رد کرد. در حالی که پیش تر اعلام شده بود که وزرای مربوط به برگزیت و امور ایرلند شمالی در کابینه انگلیس در اعتراض و مخالفت با توافق اولیه لندن و اتحادیه اروپا درباره برگزیت از سمت خود استعفا داده‌اند، حال منابع خبری استعفای سه مقام بلندپایه دیگر را نیز تایید کرده‌اند. در روزهای گذشته، «ترزا می» از دستیابی به یک توافق اولیه در کابینه این کشور بر سر توافق پیشنهادی از سوی اروپا برای اجرای برگزیت خبر داد و در سخنان کوتاهی که در برابر دفتر نخست وزیری ایراد کرد، توافق به دست آمده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به سود منافع ملی این کشور توصیف کرد.

  نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی درباره آشفتگی آتش‌سوزی کالیفرنیا منتشر و اعلام کرد که دیگر در پارادایز جایی برای زندگی نمانده است. طبق این گزارش از آتش سوزی موسوم به “کمپ فایر “ به عنوان مخرب‌ترین و مهلک‌ترین آتش سوزی در تاریخ ایالت کالیفرنیا نام برده می‌شود. حدود ۱۲هزار ساختمان در این آتش سوزی از بین رفته‌اند. ۹۴۰۰ آتش نشان برای مبارزه با این آتش سوزی که شهر پارادایز را بطور کامل از بین برده است، در حال تلاش هستند. آنطور که گفته شده، بسیاری از قربانیان و صدها تن از ناپدیدشدگان در این آتش سوزی افراد سالمند و افراد ساکن در شهر پارادایز هستند. گفته می‌شود آنها قادر به فرار از شعله‌های به سرعت در حال پیشروی آتش نبودند یا هنگام تلاش برای فرار از آتش در خودروهای خود گیر افتادند.

  واشنگتن پست:

وزارت خزانه‌داری امریکا، ۱۷ شهروند عربستانی را در ارتباط با قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد ریاض، تحریم کرد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، نام سعود القحطانی دستیار بلند پایه محمد بن سلمان، ماهر مطرب از وابستگان به القحطانی، محمد العتیبی کنسول عربستان سعودی در زمان وقوع قتل و ۱۴ فرد دیگر در سیاهه این تحریم‌ها دیده می‌شوند. با این حال نام ژنرال عسیری که مقامات ریاض پیش تر گفته بودند دستور عملیات قتل جمال خاشقجی را صادر کرده در این لیست دیده نمی‌شود. در بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا آمده است که این افراد به دلیل نقض جدی حقوق بشر و فساد مورد تحریم قرار گرفته‌اند. استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری امریکا اعلام کرد: عربستانی‌هایی که مشمول تحریم شده‌اند در قتل وحشیانه جمال خاشقجی دست داشتند. آنها کسانی هستند که وحشیانه در قتل یک روزنامه‌نگار مقیم ایالات متحده دست داشتند؛ باید مسوولیت کاری که کرده‌اند را بپذیرند.

 

ارسال نظر