اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۹۶۴

3  انتصاب جدید  در وزارت صمت

باحکم وزیر صنعت سرپرست سازمان توسعه تجارت، سرپرست ایدرو و سرپرست ایمیدرو منصوب شدند. وزیر صنعت، معدن وتجارت طی احکام جداگانه‌ای جمشید ملارحمان را به عنوان «سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران»، شهریار طاهرپور را به عنوان «سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» و محمدرضا مودودی را به عنوان «سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران» منصوب کرد. براساس این گزارش، رضا رحمانی ضمن تقدیر از زحمات مجتبی خسروتاج در دوران تصدی برسازمان توسعه تجارت در متن حکم محمد رضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت آورده است: با توجه به سوابق و توانمندی و شایستگی‌های ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم و با حفظ پست سازمانی به عنوان «سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران» منصوب می‌شوید تا با صرف همت و تلاش مضاعف و حسن هماهنگی و تعامل با عوامل خبره و صاحب نظر سازمانی و برون سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود موجبات پیشبرد وظایف خطیر محوله علی‌الخصوص رشد و توسعه سهم صادرات کشور در تراز تجاری و مبادلاتی را با اعمال تصمیمات مناسب و شجاعانه فراهم نمایید.  رحمانی همچنین از تلاشهای منصور معظمی مدیرعامل سابق ایدرو تقدیر و طی حکمی خطاب به شهریار طاهرپور معاون نوسازی و بهره­‌برداری این سازمان تصریح کرده است: با توجه به سوابق و توانمندی و شایستگی‌های ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم و با حفظ پست سازمانی به عنوان «سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» منصوب می‌شوید تا با صرف همت و تلاش مضاعف و حسن هماهنگی و تعامل با عوامل خبره و صاحب نظر سازمانی و برون‌سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود موجبات پیشبرد وظایف خطیر محوله علی‌الخصوص رشد و توسعه صنعت و نوسازی صنایع ایران را با اعمال تصمیمات مناسب و شجاعانه فراهم نمایید. همچنین وزیر صنعت، معدن وتجارت با صدور حکمی جمشید ملارحمان را به سمت «سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» منصوب کرد. رحمانی ضمن تقدیر از کرباسیان مدیرعامل سابق ایمیدرو، با صدور حکمی خطاب به جمشید ملارحمان آورده است: با توجه به سوابق و توانمندی و شایستگی‌های ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم و با حفظ پست سازمانی به عنوان «سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» منصوب می‌شوید تا با صرف همت و تلاش مضاعف و حسن هماهنگی و تعامل با عوامل خبره و صاحب‌نظر سازمانی و برون‌سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود موجبات پیشبرد وظایف خطیر محوله به ویژه ارتقای فنآوری پیشرفته و مدرن در انجام فعالیت‌های معدنی با حفظ و اخذ منظم حقوق دولت فراهم کنند.

تاوان گران نشدن نان را نباید نانوایان بدهند

ایسنا |در شرایطی که حدود یکسال از لغو مصوبه افزایش قیمت نان می‌گذرد، این محصول همچنان با همان نرخ‌های افزایش یافته عرضه می‌شود. در این شرایط رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که باید واقعیت قیمت نان را پذیرفت.

آذرماه سال گذشته مصوبه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد که براساس آن قیمت نان افزایش یافت اما پس از یکی دو روز رییس‌جمهوری با این افزایش قیمت مخالفت کرده و نهایتا مقرر شد قیمت نان به حالت سابق برگردد، اما هم‌اکنون که حدود یک سال از این مساله می‌گذرد، تقریبا همه نانوایی‌ها نان را براساس نرخ‌های همان مصوبه لغو شده، به مردم عرضه می‌کنند. علی فاضلی گفت: سال گذشته با توجه به اینکه تقریبا سه سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذشت و نانوایی‌ها بارها اعتراض‌شان را نسبت به افزایش نیافتن قیمت‌ها اعلام کردند بالاخره مصوبه‌ای برای افزایش قیمت این محصول ابلاغ شد، اما پس از آن این مصوبه لغو شد. رییس اتاق اصناف ایران افزود: شاید بتوان پذیرفت که قیمت نان به دلیل استراتژیک بودن این محصول و کاهش فشار بر مردم در شرایط اقتصادی کنونی افزایش نیابد، اما تاوان این گران نشدن را نباید نانوایان و تولیدکنندگانی بدهند که خود با مشکلات عدیده‌ای برای تولید نان مواجه هستند.

جریمه 122 میلیارد تومانی برای قاچاقچیان کالا

تسنیم |رییس مجتمع ویژه قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در ۶ ماهه اول سال ۲هزار و ۳۴۰ پرونده در تعزیرات استان تهران تشکیل و میزان محکومیت آنها حدود ۱۲۲ میلیارد تومان بود. مرتضی خدایی، در مورد وضعیت جریمه‌های وصولی از محکومیت قاچاق اظهار کرد: قاچاق یک معضل اجتماعی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و اگر نتوانیم شرایط ایجاد آن را شناسایی کنیم قطعا برخورد با آن نیزدچار مشکل خواهد شد. او افزود: مهم‌ترین اقدام برای این امر ناامن کردن بستر قاچاق است که این مساله نیز معطوف به بروزرسانی قوانین است که البته به‌روزرسانی باید در ابعاد و زمان مشخصی صورت بگیرد تا مثمرثمر باشد. به گفته او، در 6 ماهه اول سال 97 نزدیک به 2 هزار و 340 فقره پرونده در استان تهران در سازمان تعزیرات تشکیل و در نهایت 95 درصد پرونده‌ها مختومه شد و میزان محکومیت آنها حدود 122 میلیارد تومان بود. خدایی با اشاره به اینکه قانون در خصوص مبارزه با قاچاق کالا جامع است اما در بخشی از مقررات نیاز به به‌رورزسانی دارد، ادامه داد: قوانین در مبارزه با قاچاق کالا بازدارندگی دارند، اما عمده مشکل ما در حوزه قاچاق بحث جزیره‌ای عمل کردن نهادهای مختلف است.

 

ارسال نظر