کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۵۸

سفر رییس‌جمهوری عراق به عربستان

رییس‌جمهوری عراق یک‌شنبه (امروز) در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود به عربستان می‌رود. به گزارش ایسنا، برهم صالح رییس‌جمهوری عراق که اخیرا به اردن، کویت و امارات سفر کرده، امروز به عربستان سفر  و درباره تقویت روابط و همکاری اقتصادی صحبت کرد. او شنبه به تهران آمده بود.

بازداشت فعالان مدنی حقوق بشر در ترکیه

پلیس ترکیه پنج سال پس از اعتراض‌های پارک گزی استانبول، حملات به دشمنان کشور را آغاز کرده است. به گزارش دویچه‌وله، بسیاری از نمایندگان سازمان آنادولو کولتور که با انستیتو گوته آلمان همکاری می‌کند بازداشت شده‌اند. بسیاری از اهالی فرهنگ و فعالان حقوق بشر در ترکیه به‌دلیل حمایت از اعتراض‌های ۲۰۱۳ در این کشور بازداشت شده‌اند. چند دانشمند و محقق نیز دستگیر شده‌اند. اینها افرادی هستند که از نظام قضایی و حقوق مدنی ترکیه انتقاد کرده بودند.

انتقاد اربیل از اقدامات خودسرانه «پ‌ک‌ک»

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق با انتقاد از ادامه حضور نیروهای پ‌ک‌ک در این منطقه گفته این گروه توجهی به خواسته‌های اربیل ندارد و خودسرانه عمل می‌کند. به گزارش ایرنا، صفین دیزایی گفته پ‌ک‌ک از داخل کردستان عراق به ترکیه تردد دارد و دست به عملیات نظامی می‌زند و پس از عملیات به داخل کردستان عراق بازمی‌گردد.

تهدید گرسنگی حاد در افغانستان

بیش از سه میلیون و ۵۰۰هزار نفر در افغانستان در معرض خطر قحطی هستند. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده مهم‌ترین دلیل این وضعیت خشکسالی است. در ماه‌های گذشته در دست‌کم ۲۰ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان باران نباریده است. ساکنان مناطق جنوب شرقی بیش از همه از پیامدهای خشکسالی و جنگ در عذاب هستند. در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تن از آنان خانه‌های خود را رها کرده و آواره شده‌اند.

تاکید موگرینی بر همکاری با بغداد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی‌ با نخست وزیر عراق بر حمایت این اتحادیه از عراق و دولت عبدالمهدی تاکید کرده است. به گزارش النشره، دفتر عادل عبدالمهدی اعلام کرده فدریکا موگرینی در تماس با عبدالمهدی تاکید کرده اتحادیه اروپا از شخص عبدالمهدی و کابینه وی حمایت می‌کند و همکاری با عراق از اولویت‌های مهم این اتحادیه است.

 

ارسال نظر