روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۵۳

   برهم صالح امروز به تهران می‌آید؛ برنا|

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری عراق اعلام کرد که برهم صالح، رییس‌جمهور جدید عراق امروز شنبه در یک سفر منطقه‌ای رسمی عازم تهران خواهد شد که این سفر منطقه‌ای عربستان را نیز شامل می‌شود. دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری عراق اعلام کرد: قرار است برهم صالح با حسن روحانی همتای ایرانی خود و دیگر مسوولان ایرانی دیدار و در رابطه با آخرین تحولات منطقه و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق بحث و گفت‌وگو کند. براساس این گزارش رییس‌جمهور عراق به همراه هیاتی متشکل از وزیران و مشاورین به تهران می‌آید.

 حمایت سران اتحادیه اروپا و آفریقای‌جنوبی از برجام؛ ایسنا|

 آن دونالدتاسک، رییس شورای اروپایی، ژان‌کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپایی و سیریل رامافوزا، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در هفتمین نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی گردهم آمده و بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که بطور کلی به کیفیت روابط چندجانبه این کشورها در آینده اشاره کرده و در بخشی از آن نیز موضع اتحادیه اروپا و جمهوری آفریقای جنوبی پیرامون برجام و نقش ایران در آن اعلان شده است. در این بیانیه آمده است: ما از این تعهد مستدام ایران در اجرایی کردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به گونه‌ای موثر و تمام‌وکمال بوده و توسط گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سیزدهمین بار تایید شده و هم‌راستای وظایف آن در معاهده عدم توسعه سلاح‌های اتمی است، استقبال می‌کنیم و از طرف‌های باقی‌مانده در برجام این تقاضا را داریم که به تعهدات خود در این توافق احترام گذارده و به آن عمل‌کنند.

   واکنش بهروز نعمتی به یک مصاحبه رییس‌سازمان بازرسی کشور؛ فارس|

بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به مصاحبه رییس سازمان بازرسی کشور در رابطه با تعیین 15 آذر با عنوان تاریخ کناره‌گیری مدیران بازنشسته از سمت‌های خود گفت: به نظر من این برداشت از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اشتباه است و زمان کناره‌گیری مدیران بازنشسته از سمت‌های خود 26 آبان است. وی افزود: در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان آمده است 2 ماه بعد از تصویب این قانون این مصوبه لازم‌الاجرا است و باید مدیران بازنشسته میز خود را ترک کنند و تاریخ پس از دو ماه از زمان تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان 26 آبان است.

   86هزار طرح عمرانی نیمه تمام شهری و روستایی در کشور وجود دارد؛ایرنا|

 معاون عمرانی وزیر کشور گفت: 86 هزار طرح عمرانی نیمه تمام شهری و روستایی در کشور وجود دارد که کلنگ زنی برخی از آنها سبب اتلاف منابع مالی شده است.مهدی جمالی نژاد دیروز در نشست با شهرداران، فرمانداران، شوراها و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تعداد زیادی از این طرح‌ها به‌صورت نیمه تمام رها شده است.او بیان کرد: در کنار طرح‌های نیمه تمام قبلی، بدون برنامه‌ریزی، طرح‌های جدید با همان قابلیت کلنگ زنی شد.جمالی نژاد با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی طرح‌های جدید اتلاف منابع است تصریح کرد: کلنگ زنی برخی از طرح‌ها که قابلیت اجرایی نداشتند باعث هدررفتن بیت‌المال شده است.

   تصویب «لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان» درکمیسیون تخصصی دولت؛ایسنا|

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از دو ماه بررسی در کمیسیون تخصصی امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیات دولت، به تصویب رسید و آماده سیر مراحل تصویب در هیات وزیران شد.در آخرین جلسه تخصصی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیات دولت لایحه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب رسید.لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان که بررسی آن از دو ماه پیش در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیات دولت آغاز شده، به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه برای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.

   تسلیت حزب اعتمادملی درپی درگذشت نوربخش و تاج الدین؛ایسنا|

حزب اعتمادملی در پیامی درگذشت رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در سانحه رانندگی را تسلیت گفت.در بخشی از متن این پیام آمده است: « بازگشت همه به سوی خداست با خبر شدیم که آقایان دکتر سیدمحمدتقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین، معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در سفری که به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان داشتند، در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داده و به دیدار معبود شتافتند. حزب اعتمادملی، درگذشت شهادت‌گونه این دو مسوول خدوم را که در راه انجام وظیفه و خدمت به مردم جان خود را از دست دادند، به خانواده آنان، خانواده بزرگ تامین اجتماعی و مردم ایران تسلیت عرض می‌کند. همچنین، لازم است تیمی متشکل از کارشناسان وزارت راه و پلیس راهنمایی و رانندگی، علت وقوع این حادثه را به درستی بررسی کرده و در صورتی که خطا یا نقصانی سبب وقوع این حادثه شده است، آن را اعلام کنند.».

 

 

ارسال نظر